lördag 1 mars 2008

Sista matchen för säsongen.

Mors!

Är hemma i Öregrund en snabbis. Regnet är ihärdigt och det blåser. Typiskt kustväder såhär års. När en annan var yngre var det i alla fall snö i Februari men det är bara att glömma nuförtiden. Om några år kommer knappt kidsen veta vad "Vintersport" är söder om Gävle. Trist det här med klimatet.

Var i fjällen som sagt var i förra veckan. Åkte lift med en Nordtysk (En skåning). Jag frågade han vart han var ifrån och hur lång tid resan tog och så vidare. Rena artightesfraserna. Efter varje fråga jag ställde så blängde han ilsket på mig och svarade. När jag kom till frågan om hur mycket han hade åkt tidigare så förväntade jag mig ett svar i stil med flera gånger, nej det är första gången eller något liknande. Men hans svar på bred skånska var, med ilsken blick såklart.

- Jag har snart åkt 20 timmar

Det enda jag fick ur mig var nåt i stil med. - Jaha, spänannde då är du nybörjare alltså. Sedan var det tyst hela vägen upp till toppen. Han var inte särskilt pratglad och jag visste inte vad jag skulel fråga om. Det här var första gången jag varit med om att man mäter utförsåkning i timmar.

-

Idag avgörs division 2 södra Norrland och vi i Hagunda är i allra högsta grad inblandade i toppstriden. Vi möter nänligen serieledande Surahammar hemma i Alliannshallen kl 17.00 ikväll. Genom att vi för några omgångar sedan slog Runsten borta har vi ställt till det lite i toppstriden. När Surahamamr sedan gick segrande ur striden mot just Runsten så leder nu Surahammar serien och en vinst mot oss ikväll ger dem en plats i division 1 nästa sässong.

Vi kommer göra allt i vår väg för att sätta käpparna i hjulet för Surahammar. Varför?
Jo dels så hatar vi att förlora, vi har en bra trend i laget och vi viker aldrig ner oss. Dels så tror jag att Surahammar kommer att underskatta oss precis som Runsten gjorde. Vidare så tycker jag att Runsten är det lag som är värda att gå upp i år då de snubblat mållinjen förut i samband med kval uppåt.

Vi hade kunnat ställa upp med juniorlaget i dagens match men eftersom vi själva kan hamna i samma situation en annan gång så kommer vi att ställa bästa tänkbara laget på benen och verkligen ge allt för att vinna den här matchen.

Så vill ni se en bra innebandymatch med två bra lag är så masa er ner till Allianshallen kl 17 ikväll.

-

Nu ska jag äta lunch och sedan packa ihop mina prylar och så sakteliga dra mig mot Uppsala.

Ha en bra helg!

"Rot inte nå mer i det dära" - Pistvakt

Adjöken

Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog att nordtysken räknade timmar eftersom de inte är vana med att snön ligger kvar i dagar :)

Anonym sa...

Hehe.. så kan det nog vara. /Pelle