tisdag 26 februari 2008

Gårdagen var snudd på bättre..

Goddagens!

Efter en gårdag med strålande sol och nästan 10 grader i densamma så vräker nu snön ned över Falun. Snacka om väderomslag. Mindre kul. Jag trodde äntligen att våren var på väg hit, men icke sa nicke.. det enda positiva är att man inte hunnit packa undan vinterkläderna än. Imorn ska vi bada isvak, det blir en ny bekantskap för mig. Undras just hur det kommer att kännas?

-

En av Faluns bästa spelare och tillika lagkaptenen Mattias Helgesson skadade sig i gårdagens match mot Dalen. falun har vart skonade från skador under stärre delen av sässongen. Till matchen var dessutom redan Mattias Kokkonen skadad och att få ännu en etablerad spelare skadad är mindre bra. Ska bli intressant att se hur laget reagerar på det här. Jag tror och hoppas att de bägge spelarna är tillbaks till slutspelet. Men enligt Helgesson så är sässongen körd. Jag vet av egen erfarenhet av skador att man som spelare vet när det är kört och inte, därför tror jag precis som Helgesson sa att han nog spelat klart för i år. Men man kan ju alltid hoppas att han repar sig, både för hans skull men även för lagets.

-

Sitter och slökikar på bandy på svt 24. Lurig tv-sport helt klart. Trots att bollen är orange ser man det dåligt. Sedan kommer jag aldrig att förstå det här med hörnorna och ruset. Jag skulle aldrig våga rusa ut som lagen gör mot motståndarna när de har hörna. Tänk att få en klockren träff på hakan av ett skott, då lär man ligga på rygg och se stjärnor.. undras just vad som driver folk till detta galenskap.

-

Nu ska jag kila och köpa c-vitamin för att hålla mig frisk och fräsch.

"Spring runt Svartfjäll så får du en Trocadero" - Pistvakt

Pelle

3 kommentarer:

Anonym sa...

tjena pelle, bandy är den sport som skiljer pojkar från män, tänkte du ville veta ;) hoppas allt e kanoners.

Fjöl av.

Anonym sa...

Haha, ja bandy är bra manligt om man jämför med innebandy. Det är inget snack. Men det är galet med ruset på hörnor. Hoppas allt är bra, hörde nåt surr om att du gått o skadat dig?

Pelle

Anonym sa...

sant de =)jo har skadat knät, förmodligen menisk eller ledband, har dock inte fått tid förrän 10e mars! så hoppar på kryckor nu tillsvidare...