lördag 15 mars 2008

Två inlägg på en dag, inte illa pinkat av en blivande idrottslärare...

God kväll!

Vad är det som händer kan man fråga sig? Två inlägg på en och samma dag. Japp det är sant, blir så när man inte har tid att blogga i veckorna.

Har under efermiddagen och kvällen surfat runt på diverse hemsidor med innebandyanknytning och läst vad som skrivits, framförallt om den tv-sända matchen mellan AIK och IBF Falun.

Domarna får sig en rejäl känga från alla håll och kanter, varför det undrar jag? Något jag kan invända emot är att inte Kranberg får rött och någon/några matchers avstäning för överspriningen av Nisse i slutet. Vidare funderar jag över om det finns någon regel som säger att spelarna i respektive lag inte får storma planen i samband med mål eller tumult? Någon som vet?

UM 3 på Schmidt kanske var i hårdaste laget? Jag vet nämligen vad han sa... och under ett slutspel eller till och med under serielunken sägs samma saker utan att något straff delas ut.

I övrigt tyckte jag att domarna var helt ok. Visst det är mycket tjuvnyp till höger och vänster som domarna omöligt kan hinna med och se. Som spelare vet man ju när domaren har koll och inte koll på en, när domaren inte tittar så händer det grejer. Så är det och hur vi får bort det från sporten har jag ingen aning om hur vi ska gå tillväga.

Läste på någon blogg att personen i fråga varit så arg över matchen senast att han hade svårt att somna, engagemang är bra men när det går ut över något så viktigt som sömnen då är inte bra.

---

En otroligt glad nyhet var att TV4 ÄNTLIGEN valde att i vissa stunder sända matchen från långsida. Tjohooooo, jipppppie!!!

Att variera de olika vinklarna är ett smart drag som jag måste ge TV4 cred för.

---

På måndag är det ny match, jag kommer följa den på plats. Myran med sällskap kommer på besök och vi ska se matchen ihop. Dock håller han på gnägget så jag hoppas han får åka hem i sorg. Dock anser jag att det är kul att man håller på olika lag för då uppstår det alltid lite tugg om vilket lag som är bäst och varför. Varje år sedan 10 år tilbaks studsar sms:n in i mobilen från en polare som håller på det värmländska gubb-laget med kapten readhead i första led. Vilken sport vi talar om? Ishockey såklart... själv är man ju gårdare och våra duster med Färjestad har genom åren varit hårda jämna bataljer med många sms till följd mellan min vän och mig. Vinnare av årets final är HV71. Var så säkra. Hur det går för mitt kära DIF står skriver i stjärnorna. Men det gör inget, för vi är ju ändå bäst genom tiderna (usch nu låter jag som ett fan av MUTD... tvi vale!)


Nu är det snart dags för Melodifestivalen, får se om jag orkar med det. Återstår att se.

Morsning och goddbye!

//Pelle

Inga kommentarer: