måndag 3 mars 2008

Congrats alla vinnare och synd alla ni som åker ur...

God kväll!

Snart slut på ännu en dag den här veckan. Dagen har ägnats åt plugg med T.B. Vi håller på med en undersökning bland herrspelare i innebandy. Vi har suttit hela dagen och en stund på kvällen med undersökningen. Det tar sin lilla tid men det går framåt. Vi fick besök av en klasskamrat och granne till mig under kvällen, T.B och jag kände att vi behövde lite feedback. Vår klasskamrats kommentar efter att vi visat henne vad vi skrivit under dagen var följande:

- Har ni suttit hela dagen med det där, ni skämtar med mig?

Snacka om att dela ut en rak höger. Vi har slitit som satan och så kommer grannan och sågar loss. Tur för henne att vi tycker bra om ´na annars hade hon fått en ståplats i Runn.

-

Såg på ib-maggets hemsida att M.Karlsson i Balrog sågade Capeiro och att man ib-magget sedan visat T.Rappel vad M.Karlsson sagt. Rappel var inte sen på att hugga tillbaks. Skönt med lite hets inför slutspelet. Mer sånt! Det behövs lite tändvätska och tugg för nu är det slutspelsdags. Varje match känns helt plötsligt så otroligt mycket viktigare och intressanta än matcherna i serien. Längtar!

IBF Falun verkar vara i en kraftig svacka. Ingen verkar veta vad det beror på heller. Det är inget bra tecken nu när laget går in i det viktiga skedet med slutspel om några veckor. Man måste vända trenden och det snarast om man inte vill åka ut diiiiirekt i slutspelet.

Såg inte matchen senast då jag själv spelade men enligt rapporter såg det inte bra ut. Bara att hoppas att IBF tar sig i kragen och vinner den svåra bortamatchen mot Jönköping i den sista omgången. Det är alltid viktigt att gå in i slutspelet som vinnare, då är det bara att spinna vidare på den redan inslagna vågen. Jag hoppas på en vår med Elitinnebandy i Falun. Det skulle bli så mycket roligare då!

-

Nu till vår egen match i helgen. Vi mötte serieledande Surahammar hemma i Allians. Det var ett taggat bortalag med en stor grupp fans på läktaren som tog steget upp i ettan. Bara att gratulera till detta. Matchen i sig dominerades av Sura som hade mycket boll men deras grundspel imponerar inte på mig. De lirar lite på backen sen lyfter de en lång boll i kortsargen och försöker antingen köra ett instick på första stolpen eller så tar man in bollen i skopan och trampar runt. Det funkar i 2:an men det kommer garanterat inte funka i ettan. Däremot så spelade Sura stundtals fin innebandy med fina pass och platsbyten. Om de väljer att spela på det viset så kan de knipa ett par poäng och kanske överaska.

För vår del så satsade vi mest på kontringar då vi inte kunde etablera något tryck i Surahammars zon. Deras försvarspel är bra, klart bättre än anfallsspelet. Trots Suras bollinnehav så var vi i ledningen efter första perioden. I andra perioden fick Sura utdelning och tog ledningen som de sedan inte släppte. Dock så anser jag att de kom undan med blotta förskräckelsen då vi skapade en hel del chanser i slutet som lika gärna hade kunnat gått i mål. Men som sagt var, Grattis Surahammar till seriesegern och lycka till i div 1.

För min egen del var det här säsongens sista match med Hagunda. När jag kom in i laget låg vi lite pyrt till men efter en bra vårsässong slutade vi på en hedersam 5:e plats. Jag hoppas att jag bidragit med inställning och attityd samt lite lugn i de bakre leden. Det har varit en riktig kul avslutning på sässongen och hur det blir till nästa år vet man aldrig. Vi har ett ungt och talangfullt lag kryddat med några äldre vinnarskallar. Hur laget kommer att se ut nästa år har jag ingen aning om, det återstår att se, men om HIF får behålla laget samt kryddar med ett eller ett par nyförvärv kan nästa sässong bli riktigt intressant.


Ur vår serie åkte IBF Falun ungdom min tidigare klubb. Tyvärr räckte det inte till i 2.an. Bara att ta nya tag. Talangen finns där, inget snack gäller bara att få ihop det.

T.B:s Sundborn åkte också ur vilket visar på att man i div 2 måste träna ordentligt och framförallt försässong. Till sist åkte Årstagården ur. Vilket för mig är lite mystiskt då jag tycker de lirade en kul innebandy, dem föll på rutinen. Gammal är äldst, glöm aldrig det!

-

Till sist måste jag ställa mig i ledet av gratulanter (kan man skriva så?) gällande Umeå City. När jag i fjol spelade med Ö-vik samåkte vi med dem och på planen var det alltid hett och grinigt men i bussen var det alltid en avslappnad om än trång stämning. Riktigt kul att City åter tagit steg upp i innebandys finrum.

Återstår att se vilka spelare de värvar? Drar Super-Mats hem? Kan de få Benny "Guldfot" Westin från Övik att åter satsa på Eliten igen? Tror det kan bli en kul sässong i Umeå till nästa år. Dock lär det krävas en del försässong, den biten är jag inte ett dugg avis på.

Nu är sovdags, måste ladda batterierna inför morgondagen. Då ska undersökningen skrivas klart och vi ska styra upp en muntlig presentation. Men det får vänta tills imorn.

Roger över, roger ut! - Pistvakt

Pelle

Inga kommentarer: