måndag 31 mars 2008

Hyllningsblogg!

Måndag och början på ännu en ny härlig vecka!


Som jag skrev innan helgen skulle nästkommande blogginlägg vara en hyllningsblogg och så kommer det också att bli.


Jag väljer att börja med att hylla Linköping i slutspelet i hockeyn. De mosade Löfbergs Lilas utslagna hjältar med 4-0 i matcher. Mycket imponerande. Måste bara få poängtera att mitt kära Djurgården vann en match mot Linköping i kvarten, vad har du att säga om det Plutten?


Sedan väljer jag att hylla alla som gör något positivt för innebandyn, oavsett om man bloggar eller är en eldsjäl i någon division 1000 klubb. Ni alla är guld värda för sporten. Glöm aldrig det!


Satt och klurade lite idag och kom in fenomenet "hockeykort" och "fotbollsbilder". Min samlarbana började redan i samband med Fotbolls VM i Italien 1990. Då hade man ett album som man klistrade in bilderna på spelarna i. Minns en gång när jag var på västkusten och hälsade på min mormor och morfar på deras sommarställe på västkusten. vi var in till Uddevalla och handlade. Jag hade fått en slant av mamma och pappa, tror det var en hundring (Det var mycket stålars för en liten krabat på den tiden) för att köpa mig något. Gissa vad jag köpte? Slanten jag fick räckte till x antal paket då pirset på densamma inte var särskilt dyr. Förstå hur det kändes att öppna paket på paket på paket med fotbollsbilder... en obeskrivlig känsla.


Men vore det inte läckert med "innebandykort"? Kanske kan vara nåt det...


---


Såg att IB-magget gett sig in på att ranka de bästa spelare som spelat i Elitserien de senaste 10 åren. Klart klurigt och inget jag själv skullege mig in på. Kikade på listen och där omnämns spelare som Jonatahan Kronstrand, Mathias "Bult" Larsson, Mika Kohonen med flera.


Har bara en sak att invända mot där och om det är nån som inte håller med så säg till. Men hur kan Martin Olofsson inte ens hamna på en topp 10 plats???


Orkar inte ens skriva hur bra han är och vad han åstadkommit i sin karriär för då skulle jag få skrivkramp... det säger en hel del om denna "innebandygud"


Han är ju given på en topp 5 plats, dessutom borde han ju lätt rankas för Nicklas Jihde även om det är en mycket duktig innebandyspelare.


Magget, gör om gör rätt!

---

Nu ska jag lyssna på Astrid Lindgrens Bom Sicka Bom och räkna takter. Rörelse till musik står på schemat imorn och det är redovisningsdags.

Over and out.

//Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja LHC men Pelle du har ju ingen koll. De vann ju med 4-1 i matcher däremot så slutade sista matchen 4-0. Kram

Anonym sa...

Haha.. där ser man. Dålig koll på vinsterna i Löfbergs Lila landet måste jag erkänna, men jag borde ju haft koll eftersom de är ganska lätträknade där nuförtiden..tsss

Får hoppas att Linköping sopar hem det där nu då, även om jag måste erkänna att jag håller på Timrå av de lag som är kvar eftersom SuperChalle coacher där.