torsdag 13 mars 2008

Slutspelstider och TV4:s fiaskosändningar fortsätter..

Hallå och hej!

Var ett tag sen jag bloggade nu. Tiden räcker inte till som för många andra innebandybloggare runt om i landet. För min del är det skolan står mig upp i halsen. Känns bra att vi som blivnade lärare inte ges tid till att reflektera över vad vi lär oss, då kanske vi ska strunta i att låta eleverna göra det med och låta dem spela fotboll varenda idrottslektion. Gör om gör rätt!!

Så ikväll visste jag inte vad jag skulle hitta på då jag för engång skull var ledig, det känns lite ovant men väldigt, väldigt skönt. Så jag bestämde mig helt enkelt för att skriva ett blogginlägg. Det är ju ändå slutspelstider!

Den mest intressanta matchen kommer jag att ha fördelen att delvis kunna följa på plats, nämligen AIK - IBF Falun. matchen direktsänds för övrigt på tv ikväll. Kan ju bara hoppas att TV4 gjort sin läxa och låter oss tittare slippa se matchen i stillbilder. Jag försökte se matchen som visades på tv4 + i helgen. Men det gick ta mig tusan inte. Jag tänkte att det skulle bli bättre efter hand och att man på TV4 skulle fixa till problemen som uppstod men nej nej... det hände ta mig f-n ingenting. Kattafuckingstrof är det enda jag har att säga om saken. Förstå så mycket misscred innebandyn får av de tittare som bara zappade in på kanalen två sekunder för att se vad som visades. Istället för att man kanske fångat nån tittares intresse (Vilket man inte kan göra med kameravinkeln i vilket fall) så kommer förmodligen den tittaren med största säkerhet förknippa innebandy med usel tv-sändning.

Jag hoppas för innebandyns och tv 4:s skull att denna katastrofala sändning aldrig mer inträffar. Nog talat om saken och över till kvällens match.

Gnägget - IBF Falun

Läget i hemmalget har jag ingen koll på då jag vägrar gå in på gnäggets hemsida och kolla läget. Vill inte ha smuts på datorn.

Kvällens bortalag dras med lite problem, fast enligt mig är det rätt så stora problem. Man är inne i en enorm formsvacka. Man torskade hemma mot et lag som redan är klart för Div.1. Pinsamt räcker att säga om det. Laget dras med stora skadeproblem. Största avbräcket enligt mig är inte landslagsmannen Mattias Helgesson utan att målvakten Erik Ställ är sjuk. Ska erkänna att jag inte trodde att han skulle hålla i Elitserien men jag hade fel. Erik har visat sig vara en mycket kompetens målvakt som ofta sitter rätt och får bollen på sig. Om Mr.Ställ fortsätter att vara sjuk kommer IBF Falun få respass i 3 raka matcher.

Hörde dock en kul grej idag. Eftersom Mr.Ställ saknas har man ingen backup. Enligt säkra källor kommer en gammal publikfavorit att göra comeback som målvaktsreserv i kväll. För mig är han mest känd som målvakten som hamnade på tv när han sänkte en utespelare men här i falun är han lika stor som Patrick Roy i Montreal. Han är numera sportchef i IBF Falun och heter Andreas Olsson. Kanske en slutspelsjoker, vad vet jag?

Hur laget kommer att se ut vet jag inte, däremot att man kommer att matcha en viss femma mot gnäggets första femma ledd av tjockJihde (tycker inte illa om Niklas Jihde på något sätt, han är en fantatisk spelare, men jag vill ha igång lite tugg inför matchserien).

Jag hoppas att Kimmy och C.o får till grejerna och slår gnägget, hur det går vet vi om ett par veckor.

Tills dess är det bara in i skiten och kriga på.

-

Det är även slutspelstider i ishockeyn. Äntligen efter 200 matcher så är det slutspel. Ni förstår ironin, men jag saknar Elitserien i ishockey där varje match var viktig. En rak serie där man möter varandra hemma och borta och sen slutspel på det. Tänk så spännande det skulle bli och vilka matche sen då! Ojoj... drömma får man!

Vem som vinner där då? Eftersom mitt favoritlag är kvar så säger jag ju såklart Djurgården. Ibland får man faktiskt tippa med hjärtat och inte bara med hjärnan och det väljer jag nu att göra. Helt enkelt för att det var så himla längesen DIF var i slutspel. Dock är vi mesta mästare och det kommer vi alltid att vara för inget lag har sådan vinnarkultur i föreningen som vi, så det så!

-

Nej nu ska jag försöka få tag i nån kompis/kamrat/snubbe/kompis morsa eller vem som helst som har någon kanal som antingen visar Innebandy eller Ishockey. Jag har endast bondkanalerna så nån sport det kan man se sig om där solen aldrig skiner.

Morsning och goodbye för denna gång!

- Svenne!!!!! (Bröderna)
- Ja e det inte likt så säg (Sven-E) - Pistvakt

//Pelle

Inga kommentarer: