torsdag 27 mars 2008

Håhåjaja...

God kväll!

Har snart gått en vecka sedan jag skrev ett inlägg sist. Har haft en del att stå i samt att jag inte haft nåt att skriva om har gjort att inläggen lyst med sin frånvaro. Men ikväll e're dags igen för lite innebandytugg.

Tänkte börja med att såga och hylla Gnäggets Niklas Jihde. Av någon anledning, jag vet inte vilken, så har han fått förmånen att vara Sveriges innebandybloggare på förbundets hemsida. Om det beror på att halva förbundet är gnäggare eller inte låter jag vara osagt men för mig spelar det ingen roll egentligen. Han skriver bra och ger sporten en liten färgklick genom sina uttalanden. Detta skyltfönster gentemot hela innebandysverige har jide skickligt använt sig av att propagera i egen sak, genom att hylla gnäggets insatser och gnälla på folk som gnäller på gnägget och deras gnäll på gnägget, hängde ni med? Han är smart den där Jihde, han nämner inget av den skit som AIK spelarna ägnat sig åt under kvartsfinalserien och blir sen upprörd och arg när hans lagkamrater blir anmälda och avstängda till höger och vänster. (Synd att det tar 100 år innan det händer nåt på förbundet i samband med avstängningar i efterhand.)

Det är här som Jihdes storhet kommer in, han lägger fokus på annat än sitt eget lag och det ska han cred för. För han gör det riktigt riktigt snyggt. Dock har jag svårt att förstå hur han är funtad i huvet emellanåt, ibland så lyser det där babyfacet som han har igenom och man tror att han är 14 år gammal med sina kommentarer...

Men som sagt var underskatta inte Jihde. Om jag hade förmånen eller vad man nu ska kalla det att får vara bloggare på förbundets hemsida så skulle jag med propagera för mitt lag, det är inget snack.

Nog talat om den saken för nu.

-

Innebandyslutspelet går vidare och det vankas semifinal för fyra lag. Grattis säger vi till dem! mend et måste kännas sådär lagom kul att spela när ändå alla vet att Warberg kommer vinna hela skiten i Globen ändå.

Dock måste jag dissa några av de lag som åkte ur och jag börjar med Storvreta.

Ett Storvreta som leder med 5-2 för att sedan tappa till 5-5. Sedan när det vankas sudden så väljer man att avvakta och titta på när Täby rullade bollen mellan backarna istället för att våga vinna matchen. De borde lärt sig läxan om straffläggning från matchen innan. Vart är vinnartraditionen nånstans? Är det bara grinÖhman som har vinnarskalle i laget eller vad är det frågan om?

Det är för dåligt helt enkelt, bara och inse. Att det är en katastrof att inte gå till final med det där laget är ju inget snack om saken trots många orutinerade nyförvärv. Man kan väl inte vara nöjd med att ha kommit tvåa i serien och sen åka ur direkt i kvartsfinalen. Vad är det som händer?, Det går omöjligt att prata bort att det här är ett praktifiasko för Real Vreta. Dock finns det ett fåtal ljusglimtar. Det är dels Mattias Mikulski, den stenhårde backen från div 2, som var den av Storvretas spelare som var bäst när det gällde som mest tillsammans med Hannes Öhman. Likaså tycker jag att Micke Karlsson var riktigt bra. I övrigt så väljer jag att inte säga något. Mika Kohonen kanske man har för höga krav på, jag vet inte.. han ska ju liksom vara en av världens bästa spelare och han är ju grym men en spelare gör ju inget lag som bekant..

Dalen åkte också ur och jag undrar hur det är med vinnarmentaliteten i Norr? Tror de kommer få det kämpigt att vara bästa laget i stan nu när Umeå City gått upp i SSL.

Övrig lag som åkte ur väljer jag att inte säga nåt om.

---

Nu ska jag fortsätta klura på min hemtenta som känns alltmer oklar ju längre tiden går. Inget bra tecken. Bara o lämna in, lär ju bli en komplettering i vilket fall som helst.

Kunde inte låta bli att såga idag, men det kommer ett hyllningsinlägg i helgen jag lovar på heders. Det är inte kul att såga men det är lätt och idag kände jag att det var nödvändigt. Allt handlar i slutänden om att vinna... i alla fall på Elitnivå. That's it.

//Pelle

Inga kommentarer: