måndag 17 mars 2008

Upp och nicka sockerdricka!

Ny vecka, nya slutspelsmatcher! Visst är det härligt?
Idag har jag dansat som aldrig förr, stegen sitter allt bättre och bättre men jag har fortfarande mycket kvar att lära. Tur är väl det? Trist det måste vara att vara bäst på allt och veta allt, vad har man då att se fram emot?
Ikväll vankas det match i Falukurrieren Arena. Gnägget gästar Falun och det är dags för match 2 i denna kvartsfinalserie. Jag har medvetet valt att nästan enbart skriva om denna matchserie då jag inte har möjlighet att se övriga matcher, förutom när de sänds på tv. Mina tankar om kvällens match är att det kan bli Status quo. Vad tusan menar jag med det då? Jo att det precis som sist Gnägget var här och spelade så kan det bli en sömning, rätt trist tillstälning. Jag säger att det kan bli så. Men nu är det slutspel och det är lite andra förutsättningar. Jag hoppas sjävklart på en tuff gastkramande tillställning som jag självklart vill att IBF Falun går segrande ifrån.
Av någon anledning skulle det sitta extra fint om Nisse avgjorde alltihopa. Eller varför inte en dark horse som Fredrik "Frtiz, Fritte, Muller" Altelind. Idag tror jag det är hans tur att visa hemmapubliken vad han kan.
Jihde får mycket skit från flera håll och kanter, det kan han ha av flera orsaker.
Intressanta tankar från Thomas Brottman om den senaste matchen kan ni läsa här! Ligger mycket i det han skriver.
---
Runsten vann igår den första kvalmatchen till Division 1. Bockar och bugar och gratulerar! Se nu till att vinna den återstående matchen med så att Gävle:s ödmjukaste lag går upp i ettan. Bonden är chef, inget snack!
För egen del är sässongen slut. Lirar dock innebandy på skolan med ett gäng glada stundeter. Det är riktigt roligt, småmål 3 mot 3. Ja ni vet själva, hur kul som helst!
Vet inte vart eller ens om jag spelar nästa år. Det återstår att se. Ska ta mig en funderare. Varför stressa?
---
Nu är det matdags, mmm.. rester... idag igen. Länge leve stundetlivet!
Morsning och goodbye
//Pelle

Inga kommentarer: