lördag 15 mars 2008

Oh så härligt med helg!

Morsning korsning!

Helg igen, hur grymt som helst. Känns dock lite ovant att var ledig men det är bara att njuta och softa. Igår var jag på kåren och såg ett band som heter Rootvälta (stavas det så måntro?). Det är ett reaggeband som kommer från Borlänge. Jag hade innan gårdagens konsert aldrig hört dem men med ett skönt reaggetempo i musiken och en bra scennärvaro (Låter som värsta skivrescenceten!) fångade dem publiken som sjöng och gungade med, även jag såklart. Nu hade jag tänkt att jag lägga upp en direktlänk med en youtubevideo men jag har inte den blekaste om hur man gör så ni får nöja er med en länk:

http://www.youtube.com/watch?v=q7dXYbGEqYc&feature=related

Kvällen avslutades såklart med en burgare hos Ghandis, mumma!

---

Jag var över till Blond-Bortas och kikade på Gnägget - IBF Falun häromdagen.
Vilken taktisk triumf för IBF i 1 ½ period. Men sen orkade man inte stå emot maskinen AIK. Innebandyn i sig var inte rolig att se, IBF spelarna stod på egen planhalva och bollade medan Gnägget spelarna stod och tittade på. Sedan kom en lång boll på chans mot forwards. Dock så struntar jag i hur spelet ser ut bara Gnägget med tjockJihde i sptsen åker ut. Vad gäller kritiken mot Jihde så är det bara ett spl för gallerierna. Han får otroligt mycket stryk vilket han också ska ha då han är en viktig spelare för Gnägget. Jag hoppas och tror att domarparet, som enligt mig är det bästa i Svealand för tillfället, inte förfördelar honom. Det var mycket snack om utvisningen på Alex Egebrandts fasthållningsutvisning i slutet, inget att diskutera, solklar 2:a!

Vad gäller spelarna i IBF Falun var det mest ungtupparna såsom målvakten Theo Lindberg i spetsen som var tongivande. Att han kunde vara så bra visste jag inte, vilka räddningar han gör! Theo räddade ensam kvar IBF i matchen med sitt fenomenala spel. Därtill kommer Mattias Carlgren in och är enligt mig topp 2 bäste back i laget i slutet. Tog rätt beslut hela tiden och spelade enkelt, dessutom höll han sig i skinnet. En blivande storback månne?

En annan spelare som man inte får glömma bort och som utan konkurrens är IBF:s bäste spelare är Andreas Johansson. Behöver inte säga något annat än bäst!

Andra tankar om matchen:

- Vad sa D.Schmidt till Nisse när han fick rött kort?

- Varför åkte Nisse ut när Kranberg muckade gräl?

- Hur lång klubba har Ö. Skogström?

- Varför får alla spelare, förutom några undantag, så taskig attityd när de kommer till Gnägget?

- Var K.Kranbergs överkörning på Nisse medveten? (Ja det var den, inget snack!)

Jag ser med tillförsikt fram emot måndagens match. Den som vinner den matchen vinner även den här matchserien, spänningen är olidlig!

---

Snart dags för dagens trav. Undrar om Fritte har några ess i rockärmen, SuperMats bidrog med ett par heta hästar förra helgen vilket renderade oss 5 rätt så idag blir det en frisläng på travet. Kanoners!

Nej nu måste jag dra på mig lite respektabla kläder och styra upp frisyran!

Hörs och syns, morsning och goddbye

(ingen pistvakt kommentar denna gång, har ett par på lager men kan inte bestämma mig för vilken det blir så jag återkommer!)

//Pelle

Inga kommentarer: