måndag 14 januari 2008

Tungt i dubbel bemärkelse..

Sådärja, måndag igen. Inte alls lika kul som det var förra veckan. Vaknade till ljudet av någon som borrar med en slagborrmaskin i vången ovanför/eller under/eller bredvid man hör ju ta mig tusan inte från vilket håll oväsendet kommer ifrån. Men jag gissar på övervåningen där det nyligen flyttat in någon. Och borrningen pågår i små doser, ruggigt irriterande och inga öronporppar har jag heller. Vädret är för dåligt för att ge sig ut i. Det sker dessutom på egen risk med tanke på underlaget.

-

Torsk igår mot Hagunda. Mycket onödig sådan. Vi har matchen efter första perioden, de vinner andra och inför tredje är det match. Vi kvitterar och tar ledningen i början. Äntligen lite medgång var det första jag tänkte.. men icke! torsk med 4-5. Vi sliter som tusan matchen igenom men får inte riktigt till det. Vi är som en berg och dalbana, vad jag menar med det får ni klura på själva.

-

Spurs fortsätter att ickeimponera. Det känns som om det inte spelar någon roll vilka lirare vi tar in i laget. Så fort någon blir bra så är storklubbarna där och rycker i dem. Jag undrar hur Alan Sugar tänkte när han köpte Darren Bent för ungefär 245 miljoner när alla vet att det är bakåt vi är sårbara (KASSA!). Gör om gör rätt!

-

I Falun är vädret underbart, det är skridskois ute med lite stänk av grus på. Så man kan vare sig åka skridskor/gå eller cykla. Hejja de som har hand om väghållningen i staden. Varför inte ploga bort all blötsnö innan den fryser till is.

-

Kanske låter en aning butter men det är bara att bita ihop och komma igen. Men jag hatar fortfarande att förlora och när mina lag förlorar.

-

Dagens bästa var i alla fall när Blackis och hans brutta kom förbi mitt på dagen. Alltid lika kul när gamla goda vänner kommer förbi, det händer inte så ofta nuförtiden kan jag säga. Blackis är inne på att byta karriär till ett yrke där jag känner att jag tror han passar som handen i handsken och fisken i vattnet. Fast han skulle kunna bli vad som helst och passa för det, Han är sån!

Tycker vi ska göra slag i saken och hänga upp våra tröjor i taket hemma i sporthallen, storhetsvansinne? Nej nej.. mest en kul grej.

Såg att en annan bloggare tryckt upp egna t-shirts med sitt namn och sin egenpåhittade slogan på. Det om något är storhetsvansinne... eller bara en kul grej. Välj själva. Vill ni veta vem det är så kika här

-

Nu ska jag klura ut dagens middagsrätt, hm låt se... Förmodligen Pasta men vad ska man ha till det då? Aja det löser sig, det gör det alltid oavsett.

Vi hörs hej

/Pelle

Inga kommentarer: