torsdag 17 januari 2008

Beslutet är taget..

Har klurat och funderat ett tag över det här med innebandyn. Varför man lägger ner x antal timmar i träning och match varje vecka. Utöver alla dessa timmar så vågar jag inte ens tänka på hur många timmar man tänker och analyserar innebandy i veckan...

Jag har i samråd med mig själv bestämt att inte spela mer med IBF Falun ungdom denna säsong. Mitt batteri är uttömt och behöver laddas på (Dåligt formulerat men det får duga för nu) därför har jag valt att kliva av och istället kliva på ett nytt tåg. Jag behöver en nytändning helt enkelt. Därför kommer jag att spela med Hagunda IF resten av säsongen.

Det finns två , ja kanske tre anledningar till att man håller på med idrott utanför skolan. Det ena och det viktigaste är att det är för att det är ROLIGT.

Den andra anledningen till att man idrottar är att man vill VINNA.

Det finns även en tredje anledning men den gäller bara en viss typ av idrottare, nämligen lagmänniskorna. Känslan att tillhöra ett lag är fantastisk. Upplevelsen av gemenskap och sammanhållning är för mig oumbärlig. Jag har träffat och lärt känna så många bra människor som jag aldrig skulle gjort om jag inte hållt på med lagidrott. Det är jag evigt tacksam för.

En gång i tiden valde jag mellan att satsa på tennis (Har spelat sedan jag var 6 år) eller fotboll/innebandy. Jag valde de senare alternativen just för att man fick vara med i ett lag istället för att behöva träna och spela själv.

-

Nu ska jag kika på en film och bara slappa. På måndag börjar jag läsa Idrott 1 på Högskolan och det är någt jag sett fram emot i snart 5 år. Jag är grymt taggad!

Vi syns och hörs!

Natti natti

Pelle

8 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen Pelle! =)

Anonym sa...

-->LillJanne

Tack ska du ha! Ska bli riktigt kul!

Pelle

Anonym sa...

Så du ska pendla mellan Falun å hagunda för att träna?

Anonym sa...

--> anonym

Nej.

Pelle

Anonym sa...

Bra att du tagit ett beslut Pelle!

Jag tror att du kommer att ha nytta av denna erfarenhet också. Synd bara att inte spelarna och klubben hade lika bra inställning som du. Nu får du spela matcher i alla fall och även om man inte ska tänka såhär så tycker jag att det är konstigt att du fått flytta runt på olika platser i laget som ligger näst-sist medan du går direkt in i Hagunda som dessutom är bättre än Falun.

vi ses!

I slapshot u trust!

LotP

A. Broman sa...

Lycka till! Jag fattar det inte helt rent geografiskt, men så är jag ju bara lärare också.

Anonym sa...

nemen titta nu är båda pellarna borta... Tänkte precis detsamma som du skrev. Lycka till i hagunda. Pelle s

Anonym sa...

-->Pelle S

Ja ibland kan det vara skönt att byta miljö för att få tillbaka suget för plasten! =) Hoppas att det går bra för dig i ditt nya lag!