fredag 11 januari 2008

Bantningstips, Ravelli och material...

Idag vart jag glad, solen sken mitt på dagen. Det var så skönt att se lite härligt solljus. Snart är det Vår! Tänk vad lite ljus kan göra.

-

Läste en intressant artikel på innebandynytt häromdagen. Den tar upp en diskussion om innebandyn i Uppland. Den är klart läsvärd och ger en bra blick i hur det ser ut just med innebandyn i storstaden Uppsala kontra småorterna utanför. Håller med om en hel del som står där och tyvärr är det så det har sett ut till viss del.

Länk till texten finns här.

Tydligen har UIBF gått i svaromål och deras svar kan ni läsa här.

-

Till helgen är det match. Nu var det längesen för min del. Var skadad och bort(hem)rest vilket gjorde att jag missade de två sista matcherna innan jul. Grabbarna gjorde det förtjänstfullt och vann en och spelade en oavgjord. Vi möter Hagunda borta i Uppsala på söndag. Det är en lite speciell match för min del då jag länge var på gång till Hagunda men i och med att jag kom in på skolan i Falun var det spel med IBF.

Hagunda är ett ungt och talangfullt lag kryddat med några äldre spelare som vart med ett tag. (Ungefär som oss med andra ord) Deras bästa spelare är utan tvekan målvakten Tomas Åhrberg som kommit tillbaks till laget efter en sväng i Sirius. Förutom honom har man en mycket spelskicklig back i Jon Åsberg och en comming man i Mattias ”Lill-Janne” Holmgren som är en poängmakare av rang. Vidare har laget ett helt lass av unga duktiga juniorer likt oss själva.

Deras tränarstab med Marko Palosaari och Olle Isacsson i spetsen är mycket kunniga inom innebandyn och förordar ett snabbt 2-2-1 spel. Det ska bli mycket kul att komma till Allians på söndag och försöka stjäla poäng av grabbarna från Vänge!

För vår del ser det lite tunt ut. Vi har en del folk skadade och några som slutat under säsongen. Vi kommer till spel med 3 kedjor och två backpar samt en extra spelare som det ser ut idag. Vi har fortfarande lite frågetecken för minst två spelare. Så hur vi formerar laget vet jag först på söndag men klart är att det kommer bjudas på minst en överraskning gällande laget. Vad det är får ni se på söndag alternativt läsa om i bloggen efter matchen.

-

Europacupen i innebandy spelas för fullt på andra sidan sundet. Innan turneringen drog igång var jag utan tvekan mest intresserad av att se hur det skulle gå för Viking Roma och alla deras svenskar med Limmet i spetsen. De visade sig inte alls hålla klassen av resultaten att döma, och det är ju ändå antalet mål som i slutändan räknas. Inte om man lyckats spela jämt i två perioder. Det är bra för sporten att inte ett gäng före detta spelare kan bjuda upp till dans mot de bästa lagen i världen, det skulle vara ett hån mot vår egen sport. Tänk er själva om AC Milan skulle ta stryk av valfritt hopplock med Tomas Ravelli och Maradona i spetsen. Nog sagt om den saken.

I övrigt är jag inte så intresserad av europacupen, varför det då? Jo för att de lag jag känner för inte är med. Det enda lag jag hoppas det går bra för är Rönnby med min polare Hanna Pettersson i målet, hon är grym dessutom har hon ett ursnyggt efternamn!

-

Idag kom Fritte ned till Falun, grymt kul. Ska träffa på honom imorn och eventuellt knåpa ihop ett system inför lördagens V75:a. Kung! Nu får man experthjälp då kanske det kan bli 7 rätt...

För er som inte vet vem Fritte är kan kan ni läsa om honom här.

En lite kul historia med Fritz i huvudrollen inträffade i fjol i Övik i samband med att vi skulle åka söderut till en bortamatch. Medan vi frös och väntade på bussen (Som vanligt var den försenad och som vanligt var Umeå City med) kom Fritte gående. Det var bara det att något som inte kändes rätt när han kom mot oss. Det kändes som om någonting fattades. Det tog en stund innan jag insåg att han hade ju inga klubbor med sig.
Samtalet som följde när Fritte kom fram till oss lät ungefär såhär.

- Men Fritte var har du klubborna?

- De ligger nere i omklädningsrummet. Och skorna med.

- Ska du springa och hämta dem eller vad har du tänkt dig?

-Nej nej det orkar jag inte, jag går hem och gräver fram något ur garderoben. Har för mig att jag hade nån klubba stod där och några gamla skor.

Ja vad säger man, man kan ju i alla fall inte beskylla Fritte för att han skulle vara någon materiallirare.

-

Såhär efter jul kan det vara läge att ge tips på den bästa utav alla bantingsmetoder. Så glöm Atkins och alla snabb-bantingsmetoder det finns bara en säker. Ät mindre skit mera, busenkelt eller hur?

-

Nej nu är det snart dags för mat. Sen ska jag bänka mig framför tv:n och titta på let's dance. Undras just vem som står för underhållningen den här säsongen, sätter en slant på att Tony Richardsson kommer vara roligast att kika på och att Danny vinner hela s.k.i.t.e.n med Rickard Herrey som joker. Kom ihåg vart ni läste det här först

Vi hörs!

/Pelle

Inga kommentarer: