söndag 27 januari 2008

En helg i sorgens tecken...

I helgen så fick jag under matchen BBK - Valhall reda på att en tidigare elev till mig gått bort i en bilolycka i hemkommunen. Mycket tragiskt när något sådant händer. Allt runt omkring en känns helt plötsligt så ointressant och oviktigt...

Vila i frid.

---

Spenderade min helg i Uppsala. Debuterade för min nya klubb Hagunda i fredagskväll i derbyt mot Årstagården. En svängig match med mycket chanser åt båda hållen. Det enda som skiljde oss åt var att vi gjorde ett mål mer och att vi inte tar typiska juniorutvisningar likt den Årstagården tog i slutet av matchen 10 sekunder efter avblåsning 1 m framför näsan på domaren... Tack och bock!

Idag mötte vi Aston i Sandviken. På ett sätt en märklig match. Vi sköt tydligen mer än 30 skott på mål, vilket är rätt skapligt med tanke på att vi sköt ungefär minst lika många utanför mål..

Vi förlorar matchen med 4-1. Deras keeper var stekhet, han tog allt oavsett om han såg bollen eller inte. Vi (eller rättade sagt jag) hade två riktigt bra chanser i början av matchen som vi (jag!) borde gjort mål på och gett oss ledningen. För dåligt av mig.. bara o bita ihop o komma igen.

I veckan blir det till att träna avslut..

Bäst med matchen:

Att vi skapar chanser i massor, snart lossnar det målmässigt och då gör det ordentligt.

Sämst med matchen:

Jag rapapde av min klubba på en kille i deras lag som var läskigt lik den gamle Djurgårdshjälten Espen Knutsen...

1000 spänn åt h-e... #"&%¤(

---

BBK, min gamla klubb hade inte sin bästa dag i lördags. De mötte ett för dagen hetare Valhall. Vilja slår klass sägs det, i den här matchen var det inget snack. Valhall fick en smakstart och hängde in 3 kassar direkt i början. De genomförde matchen på ett mycket bra sätt. Backade hem och krigade och sen grym effektivitet i kontringarna. Inte så kul att se på från sidan men som sagt var, mycket effektivt.

---

I veckan ska jag leda en lektion för några ur min klass. Såklart blir det något med innebandy. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på än men funderar på att lära ut världens bästa fint. Vilken det är?

Titt-finten såklart.

Funderar på att improvisera ihop hela passet, men jag tror att lärarna vill ha en planering för lektionen men vet inte om jag ids gör någon.

---

Benny Westin hängde 6 kassar igår, snyggt! Han hade dessutom ett par minuter på utv.bänken. Det tyder på att han är stekhet! Följer min gamla klubb Övik var dag via nätet. Otroligt kul att det går så bra.

Har inte sett dagens resultat pga. att IDA inte fungerar (Som vanligt under helgerna) men jag hoppas och tror att Övik kan ta en 3 poängare idag med.

---

Nu ska jag umgås med damen som jag inte sett sen i fredags!

Morsning adjö och good bye

/Pelle

Inga kommentarer: