fredag 11 januari 2008

Angående debattinlägget.

Har under kvällen surfat runt på internet och läst diverse bloggar. Efter att ha läst vad som står på dessa kan man konstatera att det råder delade meningar om aritklen på innebandynytts hemsida.

Jag tycker att det är riktigt illa av Innebandynytt att publicera dessa "påhopp" eller "sanningar", anonymt. Där tappade en sidan trovärdighet i mina ögon.

I det här fallet så tycker jag att artikeln är intressant och som jag skrivit tidigare så tror jag att vissa påståenden kan stämma till en viss del och det jag närmast spekulerar i (jag vet inte med säkerhet eftersom jag sitter i Dalarna och spånar) är det här med att man bytt plats på lag hit och dit. För det har tidigare hänt i Uppland, tänker då närmast på Årstas damer som bytte plats med varandra i division 1 och 2. Att man ens kan göra på det viset enligt regelverket är pinsamt men ännu mera pinsamt av Årsta som utnyttjade det.

Vidare kan jag hålla med om att spelare utifrån kanske inte får de rätta förutsättningarna att ta en plats i distriktslaget som spelarna från storstan har. Men det beror på att ledarna inte har tid att scouta spelare utifrån utan att det är enklare för ledarna som oftast är från storstan att titta på spelare sär. Vidare får de heller inte någon ersättning för att göra det dem gör vad jag vet, kan ha fel där?

Av artikeln att döma är det en ledare eller kanske en spelare från landet som är besviken och känner sig felaktikgt behandlad. Men bara därför kan man inte kasta ur sig vad som helst och om vem som helst utan ha backup för det man skriver. Det håller inte och ger ett direkt oseriöst intryck. Framförallt domarpåhoppet är allvarligt anser jag.

Nu har jag sagt mitt i den här frågan och ser framemot helgen.

-

T.B gjorde 2 ass idag när Sundborn hemmaslog Aston. Han gav (En av assiten var en grym passning enligt ahn själv, den andra sa han inget om) bollen till Mats Fogd som gjorde mål, det skulle till och med fan och hans moster kunna klara av.

-

Nu ska jag sova, god natt

/Pelle

Inga kommentarer: