lördag 1 december 2007

Tacklingar, nostalgi och lite Hallelujah moment.

Limmet bloggar igen, kul för honom men ännu roligare för oss andra som får ta del av hans tankar. Är det ett Hallelujah moment månne?

-

Elit laget reser till Kalmar idag för att möta nykomlingen Färjestaden. Alltid svårt att vinna matcher mot nykomlingar som ofta sliter som djur (varför säger man så egentligen?) i varje byte i 60 minuter. Tror att matchen kan bli en jämn historia som jag självklart hoppas att IBF Falun vinner. Låt säga 6 – 2.

-

Läste på www.innebandy.se att en match i Stockholmsserien mellan Kungsängens IS och Kalhäll IBK avbrutits på grund att kurr mellan hemmaspelare och bortafans. Det fick mig att tänka på kultfilmen Slagskott med bröderna Hanson i huvudrollerna. För er som inte sett filmen handlar den om ett hockeylag som är urusla och tar in tre bröder i laget som hellre slåss än spelar hockey. Under filmen handlar de bland annat i handgemäng med publiken. Vilket är oerhört roligt under filmen, men nu när det händer i verkligheten så är det inte alls lika roligt. Detta hör såklart inte hemma inom någon idrott och måste naturligtvis bestraffas vilket det också gjordes genom böter och spel inför tomma läktare för Kalhäll IBK. Bra jobbat förbundet!

Men borde man inte också bestraffa inblandande spelare och publik? Tänker närmast på skandalen i NBA för något år sedan?

-

Vi har spelledigt i helgen. Skönt då jag ändå inte hade kunnat spela med tanke på hälsporren. Ryktet säger att det eventuellt vankas en liten lagsammankomst ikväll. Återstår att se vart/när/hur det sker.

-

Nu är julpyntet på plats i lägenheten. Har i år svarta ljusstakar i fönstren. Varför? Jag vet inte, det är något påhitt från sambon. Är inte mycket för att pynta och ha mig men däremot tycker jag om glögg. Någon som har ett bra tips på glögg inför julen?

-

Min innebandy karriär startade i Öregrund IK för ungefär 12-13 år sedan. Vi var ett gäng grabbar och en entusiastisk förälder, Bo Fallenius som numera arbetar på Upplands innebandyförbund, som drog igång det hela. Det var ett tag sedan och därför försöker vi sedan ett par år tillbaks träffas varje Annandag jul och spela innebandy och snacka gamla minnen. Några bor kvar på orten, några har skaffat barn, några pluggar andra jobbar men en sak har vi gemensant, kärleken till Innebandyn!

-

En kul incident som inträffade under en match med Öregrund IK i division 5 eller 6, minns inte exakt, var när jag tacklade en motspelare på domaren som såklart stod i vägen. Domaren ramlade över sargen medan motspelaren hade tur att inte ramla över densamma. Publiken trodde inte sina ögon sedan började de skratta då det såg rätt komiskt ut. Domaren låg i en hög bakom sargen med benen dinglande över sargen mot planen och fumlade efter pipan.

– 2 minuter hårt spel nr 29 (som var jag) hördes från en röst bakom sargen.

Jag skämdes som tusan och bad såklart om ursäkt. Jag lommade bort till utvisningsbåset och slog mig ner och fortsatte skämmas. Anledningen till att jag skämdes så mycket var inte att jag råkat tackla in en motspelare i domaren och att denne stupat över sargen utan det var en kvinnlig domare som fick ta smällen... snacka om att vara på fel plats vid fel tillfälle.

Än en gång så ber jag om ursäkt.

-

Nej nu ska jag ladda för dagens trav som ser klart intressant ut. Om jag har några spikar? Såklart jag har, hur tror ni annars man skulle ha råd att spela på hästar som student?

-

Mors!

/Pelle

Inga kommentarer: