fredag 7 december 2007

Le grande finale och IB:ns svar på The Great One

Skönt, sista helgen med Idol. Missförstå mig rätt nu. Hela konceptet är en bra idé och det är alltid kul att se den vanlige Svensson lyckas i tv. Men den här veckan har Idol stått mig upp i halsen. Det har vart Idol sändningar hela dagarna i TV 4. Byt kanal då tänker ni, men jag som bara har bondkanalerna (Kanal 1, TV2, SVT 24, Kunskapskanalen/barnkanalen och TV4) har inte så mycket val då alternativen antingen är någon form av debatt på SVT eller någon dålig (och då menar jag riktigt dålig) barnserie på barnkanalen. Alltså återstår Tv 4 som min eftermiddagsräddare i nöden på tv fronten. Och den här veckan har jag tvingat mig själv att titta på idol då min lust för att plugga varit lika med noll.

För mig som alltid tittat på mycket sport på tv kan jag för allt i världen fortfarande inte förstå vad Peter Jidhe gör som programledare i Idol. Han är en fantastisk sportjournalist, kanske den allra bästa just nu inom svensk tv-sport. Därför borde han hålla sig till sporten that’s it.

Tänk er själva om Peppe Eng skulle dyka upp och hålla låda (Fast det skulle kunna vara rätt roligt i och för sig) det funkar liksom inte. Tv 4 skulle behållit Carolina Gynning och fru Luuk. De gjorde det bra, så bra man nu kan göra Idol.

Finalen pågår för fullt här hemma, om jag tittar? Njae.. till och från. Bestämmer inte över fjärrkontrollen ikväll. Om jag håller på någon? Nej, tycker Andreas borde vunnit just för att han inte är blond och tjej. Även om Amanda gjorde en grymt bra tolkning av låten Halleluja. Marie snyftar mest och det kan jag helt klart vara utan.

-

Mycket snack om det italienska laget Viking Roma i veckan(Vad f-n är det för ett namn förövrigt?). De verkar tydligen fått självaste Martin Olofsson att fundera på comeback. Snyggt! Martin var (är?) grym! Spelade både med och emot Martin ifjol i ett par minnesvärda träningsmatcher. Det märktes att han har ”det” i sig när det gäller innebandyn. Martin Olofsson är Innebandyns svar på Wayne Gretzky enligt mig. Med risk för att låta negativ tror jag inte att det kommer komma fram någon bättre spelare inom innebandyn ever!

-

Jonas ”Caggen” Carlgen och Fredrik ”Hellan” Hellström tränade dubbla pass i torsdags, först med elit laget sedan med div. 2 laget. Bägge slet som djur på vår träning trots att dem redan hade en träning i benen. Det är attityd och inställning det! Mera mera..

Div 2 södra norrland

TB:s Sundborn mötte Kvarnsveden i veckan. En bra match med mycket chanser åt båda hållen. Kvarnsveden ska vara nöjda över resultatet då de lika gärna kunnat förlora. Vet inte vad Kvarnsveden har för målsättning i år men deras lag håller aldrig för ettan. Många spelare gick på knäna i 3:e perioden och hade inte båda lagen tagit timeout hade Kvarnsveden nog inte orkat i slutändan. Snyggaste målet på matchen var Sundborns frislagsvariant där alla sex Kvarnsveden spelarna var uppe på läktaren och köpte korv när bollen rullade in i ett vidöppet bortamål.

TB:s insats då. Klart godkänd. Blev hakad (solklar 2:a) och tappade bollen. På följande kontring gjorde Kvarnsveden mål. Ruggig domarmiss. Trist att det händer men det är bara att inse, utan domare ingen innebandy.

Det rör på sig bland tränarna i vår serie Division 2 Södra Norrland. Kungsör och Årstagården har nya tränare. Ska bli spännande att se vad det kan ge effekt på respektive lag även om det var ett par veckor sedan Kungsörs tränarbyte skedde.

Ser på innebandynytts hemsida att man på Nordicbets hemsida (hängde ni med?) kan spela på vilken tränare som får sparken först. Tycker det gått för långt när man kan spela på sådana spekulationer.

Match imorgon i Huddik mot Huddik. Kommer dock ej att vara med. Jag har i samråd med mig själv bestämt att inte spela då jag har en skada som riskerar att förvärras om jag spelar. Funderade ett tag på att åka med ändå. Men jag väljer att inte göra det av den enkla anledningen att jag hatar att stå på sidan och inte kunna påverka spelet på planen i den utsträckningen man kan göra som spelare. Därför väljer jag helt enkelt att vara hemma. Tips, vi vinner med 7-5.

-

I helgen får TB sköta allt tips. Jag har gjort mitt på den fronten för ett tag.

-

Idolupplösningen på tv strax. Hörs

/Pelle

Inga kommentarer: