söndag 30 december 2007

Snart är det Midsommar!

Long time no see..


Nu är julhelgen över och nyåret står för dörren. Julen var riktigt bra, ätit umgåtts och druckit gott i flera dagar nu och imorgon är det dessutom nyårsafton som firas in i trevligt sällskap hemma i staden vid havet.

Julafton är det nästan exakt ett halvår kvar till Midsommarafton… jag längtar redan!

-

Så vad har hänt under julen då, jag har inte bara ätit och mått gott utan även tränat en del. Har bland annat hunnit med att vinna en Dubbelturnering i tennis på juldagen. Matcherna pågick under hela dagen och det var minst sagt slitsamt, men hade en riktigt bra partner, tack Frida vi är bäst!

Efter att ha sugit på segerns sötma någon timme så bar det iväg upp till sporthallen igen för sedvanligt annandagsinnebandy med polarna. Alltid kul att ses igen och snacka lite skit! Min egen insats var katastrof. Efter allt tennisspelade under dagen hade all min power försvunnit, den alldels enkla passning missades och jag brände målchanser som aldrig förr. Detta medförde att jag mer och mer klev upp i banan och tog på mig på den viktiga ”fiskarrollen” i laget.

Det snyggaste målet jag gjorde under kvällen var när jag efter ett anfall satte mig på sargen på långsidan för att vila och snacka lite med motståndarna. Motståndarlaget spelade runt bollen och efter en liten stund hamnade den hos backen på den sidan jag satt och vilade. Han gled ut lite åt mitt håll och då såg jag min chans. Jag smög upp bakom honom och snodde bollen, jag rundade keepern och la in bollen i tomt mål. Bakom mig hörde jag


- Men åååååhh!!!


Det är innebandyhumor på hög nivå. Frågan är bara vad finten kan kallas? Sargfinten månne?

-

Inom innebandyn under julen är det rätt så lugnt under jul och nyår eller… nej nej.. det spelas cuper överallt i landet. Det är Storvretacupen i Uppsala, Paradiscupen i Ö-vik och Gorbyscupen i Falun för att nämna några. Mycket kul initiativ med alla dessa cuper som skapar gemenskap och ger lagen chans att möta lag man normalt kanske inte möter. Bara hoppas att alla de som arbetar ideellt orkar fortsätta med det så dessa cuper kan leva vidare.

-

För mig är nyår lika med att titta på Ivanhoe på TV under nyårsdagen. När jag var yngre gick denna klassiker på SVT men av någon anledning som förmodligen stavas pengar sänds nu filmen på någon sketen betalkanal som dessutom har reklam en gång i kvarten och som man inte ens har i sitt kanalutbud.

Finns bara ett ord för detta, skandal!

Gör om, gör rätt!

-

Läste en kul grej på UNT:s hemsida sent igår kväll.


”Jonas Berggren blir tredje svensk i Alligator Malans, då den forne Örnsköldvikbacken Klas Nordin också han finns på plats i Schweiz. Laget är för övrigt samma lag som Storvretas Johannes Gustafsson var med och förde till seger 1996.”

Nu undrar ni såklart vad det är som är så roligt med det här. Spelade ifjol med Klas Nordin i Ö-vik och han formligen öste in mål som forward, inte back. Mannen som gjorde 34 mål i fjol sågs mest till på egen planhalva när han spelade boxplay. Skämt åsido, Klas Nordin är en av de spelare som jobbar hårdast oavsett vilken del av banan han befinner sig på. Lustigt dock att inte UNT:s reportrar har någon som helst koll på vilken position Klasse spelar på då de är, enligt mig, ett av de medier i Sverige som har riktigt bra koll på innebandyn.

Gör om, gör rätt!

-

Snart är det dags för Europacupen. Grymt kul men vilka lag är egentligen med och spelar? Surfade in på den officiella hemsidan och kikade runt lite. Var bland annat nyfiken på vilka spelare som ska representera Viking Roma med tanke på alla svenskar i laget. Deras sida var på engelska men övriga lags hemsidor som jag kikade in på (har dock inte spanat in alla) stod det på hemspråket. Vilket naturligtvis är förståeligt. Men hur ska man kunna ta del av informationen om klubbar i olika länder om man inte är otroligt språkkunnig?

För att göra innebandyn mer universell så måste man ju kunna ta del och dela med sig av informationen kring det egna laget och den egna ligan. Detta är något man kanske borde börja fundera på hur man ska göra.

Mycket svammel och funderingar men det blir så när man är ledig och har mycket tid till övers.

-

Nu ska jag åka på en kortare tipp i kommunen, vi syns och hörs!

Gott nytt!

/Pelle

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker herr Petterson ska öka bloggtempot så man får ta del av vad som händer för dig nuförtiden!!Flera dagar sen nu juh...Jaja ha det gott iaf!

/Krille från norr

Anonym sa...

Hallå du!

Kul att bli omnämnd i din blogg!
Håller med dig det var en riktig kämpar insats vi gjorde men dem bästa tennisspelarna vann =)

Ha ett toppen bra nytt år !

Anonym sa...

-->Chrille

Det kommer var så säker. Har haft lite och göra på senaste, det är stressigt att vara student och ha jullov.. hehe

-->Frida

Vi är bäst, så är det bara..hehe

Grattis på födelsedagen!