måndag 17 december 2007

Länge leve Hemmavideon!

Finnkampen är över för denna gång. Av resultaten att döma lekte Sverige med de finska lejonen (Eller katter, välj själv). Som jag skrev tidigare så svalnade mitt intresse för denna kamp i samma stund som jag insåg att den inte visades på tv eller sändes i radio. Om man nu vill satsa och marknadsföra landslaget hade ju den här helgen varit ett perfekt tillfälle för det ändamålet, men icke.

När ska förbundet (jag antar att det är dem man i första hand bör vända sig till) inse att det finns intresse för innebandyn och landslaget och göra något bra av det?
Under samma helg spelade Tre kronor en träningsturnering i hockey. Hur mycket Tv-tid fick inte dem? Varför kan inte innebandyn få samma utrymme i tv?

Så svårt kan det väl inte vara med dessa tv-avtal. Skicka in gumman som en gång i tiden gjorde en hemmavideo där hennes man var ute på simtur som kamera-man/kvinna. Hennes kommentar är odödlig.

- Kaj du simmar ur bild.

Till det har du två eminenta kommentatorer i form av Limmet (Sådärja nu börjas det med det där fjäskandet Rune skrev om) som kan det mesta om innebandy och vid hans sida kan Niklas Wikegård ta plats. Han kanske inte kan så mycket om innebandy men snacket kan han utan och innan. Han lär i vilket fall som helst överglänsa Peter Kokocha utan större problem.
Till detta ”team” kan man lägga till ett par lokala elektriker. Sen så är det bara att börja sända.

Capiche?

-

I helgen gjorde Jocke Bäckström comeback i ÖIB, Örnsköldsvik Innebandyförening för 50 11e gången. Av statistiken att döma och vad jag hört från läktarplats var han precis lika bra som vanligt. Om man inte vet vem Jocke Bäckström är så må det så vara, men får ni chans att se honom spela så gör det. Det är väl värt inträdet.

-

Innebandymagazinets hemsida skriver idag att Kalle Wangel lämnar IBF Falun. Kom in i matchen nu och kom med lite nya nyheter istället, snart skriver dem väl att IK Sirius kommer missa att gå upp i SSL i år... Ni fattar...

Själv hoppas jag att Kalle väljer att spela med oss resten av serien. Han är en bra keeper och alltid kul att ha att göra med.

Pick us, Choose us, Play with us!

-

Nej nu är det dags för ett glas echinagard och lite vatten.

Hörs!

/Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer en hälsning från krigarna på forsmarks brand brigad!!

Keep the good work och byt echinagarden mot lite mjölk!!

Hälsningar Brandsoldat Svanberg
Brandsoldat Molarin

Anonym sa...

Det tipset tar jag till mig diiirekt. Storka starka brandmän som ni vet vad ni snackar om! Det känns tryggt att ni jobbar idag, då vet jag att jag lever säkert ifall nåt skulle hända på 2:an

/Pelle