torsdag 29 november 2007

Skitsnö från helvetet…


… eller vänta nu, snön kommer ju från himlen och kan således inte komma från helvetet. Hur tänkte jag där egentligen?

-

Har precis kommit in i värmen efter att ha gett mig ut på cykeln (idiotiskt med tanke på vädret) för att ta mig ner till stadsbiblioteket. Jag har en del kurslitteratur att läsa så jag var tvungen att bege mig ut i snö(o)vädret. I och med att jag har hälsporre så kan jag inte gå, därför var cykeln det enda alternativet.

Var inne på biblioteket och stannade ungefär en timme och läste. På den tiden hade det snöat c:a 10 centimeter här i Falun. På vägen hem sladdade jag runt på vägen som värsta rallyesset. Jag var mindre nöjd då jag mellan Hemköp och ICA vid Britsarvet i princip stod still då snön gjorde det svårframkomligt. Men starka ben och en stark vilja gjorde att jag kom hem helskinnad om än lite trött.

-

Coach ringde igår och bad mig ta hand om träningen. Självklart svarade jag och började genast klura på vad vi behöver träna på. Försvara en ledning var det första som slog mig, hmm… hur ska jag få till en vettig övning med det som mål. Naturligtvis spelar man 5 mot 5 och innan spelet så säger man att det ena laget leder med ett mål och det andra laget ligger under med ett mål och att det laget som ligger under bör kliva upp och sätta press. Men för att få den rätta taggningen så måste man ju självklart spela om någonting, men vad? Detta har jag inte klurat ut ännu…


… men ett förslag är kanske att vinnande laget kan få slippa fysen med Mr.Backman en träning. Men det är ju för fanken som att vinna förstapriset i vilken tävling som helst, så snäll ska jag inte vara. Frågar nog Z (Gustav Zetterberg) om det, han har ofta (Få inte för dig att du har rätt jämt nu Z för det har du inte) bra tankar och idéer om det mesta.

-

Senaste träningen körde vi en strafftävling där förloraren fick tvätta västarna. Den som fick äran var ingen mindre än vår nye sportaffärsbiträde Erik Sens (Tror det uttalas Sen-s och inte Senns). I finalen lyckades Johan Asmus mirakulöst göra mål medan Erik missade. Trist för Erik, kanon för oss som får rena lukta-gott västar till träningen ikväll. Inte nog med detta , Erik skröt även om att han eller hans mamma minns inte säkert, fixat en ny väska till västarna. Återstår att se om det är en ICA-kasse eller stor fin bag. Tror på det senare då Sens är en klippa när det gäller det mesta.

-

Patrik Malmström uttagen i U-19 landslaget. Grymt kul både för honom själv och för IBF Falun men jag anser att det hade vart en större skräll om han inte hade blivit uttagen då han är en ”comming man” inom innebandyn.

-

Nej nu måste det läsas så ögonen blöder annars har min dagstur vart förgäves … fast först en eller kanske två köttbullemackor med rödbetssallad, MUMS!

-

1,2,3 IBF!!!


/Pelle

Inga kommentarer: