tisdag 4 december 2007

Mycket snack och lite verkstad…

  • Har precis fått tag i Petters nya album God Damn It. Har lyssnat på det ett par gånger nu och hans textrader börjar mer och mer fastna i huvudet… En personlig favorit förutom Micke ”Håll käääften” Persbrandts intro är låten Logiskt. En lugn låt med en intressant och tänkvärd text. Dessutom ett skönt beat och en refräng som sätter sig nästan direkt. Låter nästan som en sommardänga men det är det absolut inte.

    Hela albumet är klart lyssnarvärt (Riktigt dålig svenska där men so what, det är min blogg jag skriver som jag vill). Så smit i närmaste skivbutik (Finns det några kvar föresten?) och köp den. För den late kan jag rekommendera internet där det finns flertal sidor man kan köpa skivan och få den direkt hem i brevlådan.

    -

    1 rätt på travet i helgen, nog talat om den saken.

    -

    Kalle Wangel dök upp träningen idag, som vanligt snackades det en hel del när han dyker upp. Vi ställde upp och sköt lite på mål han och jag, han fick för sig att han sköt bättre än mig (Kom igen Kalle, det är inte för inte du står i mål.) Snacket triggades snabbt upp till en utmaning. Sagt och gjort Kalle ställde sig i mål och fällde följande kommentar.


    - Du får tre skott på dig, gör du ett mål får du en klubba av mig. Sedan hånskrattade han.


    1:a skottet. Pang rätt upp i första krysset bakom en förvånad Kalle.


    2.a skottet. Kalle satt långt ut och skar av vinkeln. Så efter tips av coach Mårten så lobbade jag in bollen över en alltmer surare Kalle.


    3:e skottet. Tror jag missade det. Eller Kalle räddade. Oklart.


    4:e skottet. Ett lågt välplacerat skott i mål av mig.


    Osäker på ordningen men 3/4 skott i mål. 75 % av skotten gick in. Jag är nöjd. Kalle var mindre nöjd. Kalle kom genast med en den ena en den andra bortförklaringen. Bland annat:

    - Turskott. Det där gör du aldrig om.

    Mycket möjligt men bäst när det gäller är det enda som gäller. Glöm aldrig det Kalle!

    -

    Sängdags.

    Tjoho!

    /Pelle

2 kommentarer:

A. Broman sa...

"Logiskt" samplar en låt med Säkert, närmare bestämt ”Någon gång måste du bli själv”, om jag inte missminner mig. Säkert är bra. Petter ... njaeee.

Pelle Pettersson sa...

Ska genast kolla upp det. Grym koll du har!