onsdag 19 december 2007

Dan före dan…

...Imorn åker jag hem. Skönt med jul och jullov. Missar matchen i helgen, men med tanke på den form jag är i nu så är det nog lika bra. Slog Indianrekord under måndagens tvåmålsspel och igår hade jag inte ett rätt. Höga krav javisst, men jag vet också vad jag kan prestera.

Får in minst en ny kille i laget efter jul. Det såg bra ut på hans första träning och dessutom kul att det kommer en till ”gubbe” till laget. Gammal är äldst!

1,2,3 IBF

-

Såg på sportnytt igår, inget ovanligt med det i och för sig men jag reagerade på en sak. Diverse reslutat från olika sporter i Sveriges högsta ligor rullades upp. Tänkte inte så mycket på det förens dem kom till Innebandyn. SVT valde nämligen att kalla högsta serien i innebandy för Elitserien…

Hmm… jag har i år fått det inpräntat att vår svenska högstaliga heter SSL. Har jag missat nåt? Övriga medier såsom Innebandymagazinet och innebandy.se med mera kallar högsta serien för SSL men alltså inte SVT. Petitess helt klart men ändå intressant, hänger ni med i tänket?

För mig är Elitserien det enda rätta namnet på innebandyns högsta liga, allt annat är ju pajas!

-

Veckans skivtips är den gamle mannen Peter Lemarcs nya album Kärlek i tystnadens tid. Vilken ljuv musik för öronen. Soft men ger ändå känslan av något sprudlande. En grym comeback av en stor artist. Favoritlåten är Bara när jag blundar.

-

Har avslutat kvällarna denna vecka med att titta på par avsnitt av Sunes Jul. Peter Haber är riktigt, riktigt rolig som pappa Rudolph. Håkan är grym som vanligt men hade önskat att han hade fler klockrena kommentar som ”Slutt” och ”Det här ska han få faan för!” som han har i Sunes sommar. Hur som helst har ni inte sett Sunes Jul eller Sunes Sommar så se till att få tag i och titta på dem för allt i världen. Bra svensk humor som passar de flesta åldrarna!

-

Såg Fredric Westlings tackling idag. Den är inte snygg. Oavsett om det är meningen eller inte bör den ge ett kännbart straff. Man måste ta ansvar för sina handlingar på planen och kan inte komma och säga ”oj ursäkta, jag råkade vissa knäcka näsbenet på dig, otur grabben” Och nu menar jag inte just den här situationen specifikt. Vad sägs om att den som skadar en motspelare blir avstängd lika länge som den spelare man skadat är skadad, är inte det fair?

-

T.B slog sönder sitt blad i helgens match, så idag gav jag honom ett nytt (igen!). Hälften av poängen han gjorde borde tillfalla mig bara för bladet.

-

Nu ska jag packa klart inför hemresan. Återkommer vid tillfälle. Nu har jag bloggat snart en månad och tar gärna emot era tanker och synpunkter från er läsare. Min mail är Pelleossianpettersson@hotmail.com

Hörs!

/Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul läsning Pelle! Du verkar vara en aning bättre bloggare än undertecknad. Min blogg har nog haft sin storhetstid redan.

Lycka till i fortsättningen av serien. Inte långt kvar tills vi möts igen. Önskar en God Jul också. =)

//LillJanne

Anonym sa...

Hallå LillJanne! Eftersom jag inte är så snabb på att svara så får jag önska dig ett Gott nytt år istället för God jul =)

Syns och hörs!
/Pelle