lördag 2 februari 2008

Lördagskväll!

Mors!

Idag höll ett mirakel på att hända. Det var så nära att jag inte trodde det var sant. Jag var glad och lycklig i nästan 90 minuter.

Sen släcktes mitt hopp av att Super-Klasse i Schweiz,(Ett mer svårstavat ord får man leta efter!) skrev på msn att de röda äckliga tattarna från Manchester kvitterat i 90:e minuten...

Jag talar naturligtvis om mötet i P.L mellan Tottenham Hotspurs - Manchester United tidigare idag. Mitt Spurs gick mot en efterlängtad seger mot Man U (Minns inte ens när de slog dem senaste gången, måste vart 100 år sen) men så i den 90.e minuten släcktes hoppet..

Såg själv inte matchen utan följde den via text tv... men jag antar att det som vanligt när United spelar, matchen måste avgjorts på antingen:

1, En feldömd straff. För de får dem alltid en 10-15 styckern/sässong.
2, Ett offside mål. Domarna vågar inte dömma emot dem trots att Benknäckar Keane inte spelar längre.
3. Allt annat tänkbart fusk som de brukar komma undan med.

Bittert.

---

Dock så har spurs äntligen insett att försvaret håller samma klass om Brynäs i hockeyn och köpt in lite nya spelare. (Nu fattas bara att Robinsson över en natt börjar storspela eller att man köper in en ny keeper) Woodgate går direkt in i startelvan. Ett mycket bra köp om han håller sig hel. Hutton på ytterbacken kommer också att visa sig vara ett bra köp, det kommer ni få se.

Sen har de köpt nån brasse jag aldrig hört talas om från Tyskland. Flipp eller flopp, återstår att se.

Nu kommer vi att klättra i tabellen. Nästa år krigar vi om C.L igen. Var så säkra.

Landslagsinnebandy.

I helgen spelar både damerna och herrarna matcher och det har hittils sett bra ut resultatmässigt.

För herrarnas del så har IBF Falun ett par killar med i truppen (Asp, Johansson och Helgesson). Dock fick de inte lira i fredags. Kan det tänkas vara som så att coach Göransson gör en fuling på order av Herr Hallstensson och lät spelare vila i fredags så att de ska få lira på söndag. Vilket i sin tur medför att de kommer vara lite extra slitna till matchen mot Gnägget på måndag?

Hmm... fundera på den ni.

För damerna har det gått snäppet bättre. Stina Näktergal från Övik har hängt ett par kassar och verkar het. Mycket kul för henne att äntligen få chansen i landslaget. Inte en minut för sent för SuperStina!

Undras just om hon sköt några "slagga"? (Stina har sett mig skjuta och jag vet att hon är avis på min baksving och mitt hårda skott! Undras just om hon tagit lärdom och hängt några i taket.) Får messa J och J och fråga, de är på plats och följer det hela.


Hagunda - Sundborn 14:00 Söndag.

Match imorn mot Sundborn. Vilket innebär att T.B kommer att stå på andra sidan planen. Får jag chansen att proppa honom kommer jag att göra det utan att blinka. Vet att han tänker på exakt samma sätt som mig. Det spelar ingen roll hur mycket polare man är vid sidan om planen, på planen handlar det bara om en sak. Nämligen att VINNA till viket pris som helst!

En mycket viktig match för bägge lagen i kampen om att undvika nedflyttning. Matchen är helt öppen och det lag som drar på sig minst utvisningar vinner. Har dock hört att vare sig Fogd eller "Nisse" ska vara med i Sundborn. Det är bra för oss. De två är i mitt tycke Sundborns två bästa spelare. Dock ska Sundorn aldrig underskattas..

Tror dock vi vinner, vi är hetare.

---

Nej nu ska jag packa väskan inför morgondagens match, sen ska jag lägga mig och läsa ett kapitel ur Idrottens Historia. Vi ska ha läst klart boken på 300 sidor tills på måndag. Vi går i skolan hela måndagen och har tisdagen till inläsning.
Hmm... hur har Högskolan tänkt där. Hur i %¤%&¤ ska man hinna läsa 300 sidor på en dag? Tror dem att man är nån slags övermänniska? Dårar...

Gör om, gör rätt!

Mors och good bye

Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla detta Pelle!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=739994

Anonym sa...

Måste vara en bitter Pool-anhängare som skrivit det där.

Jag vet nämligen att vi är lika bra som topp 4 i England. Bara det att ingen tränare fått ut max av spelarmaterialet.

Såg att Bajen än en gång är ute efter Shaaban. Klart ni närvar en gammal gårdare, då vet ni att ni får kvalité till skillnad mot Videojuggarna för ett par år sen... hehe...

Ses til helgen!