torsdag 7 februari 2008

Skidspår och skog!

Idag har jag för första gången testat skidspåren i Falun. Under förmiddagen har jag och mina klasskamrater åkt skidor och druckit varm het choklad. Antalet vurpor stannade vid ungefär 7 stycken för min del. Kan låta mycket men det fanns de som klotade betydligt fler gånger. Utan bra fäste är skidåkning inget kul, det kan jag intyga.

Efter förmiddagens aktivitet så har jag insett följande; För att bli en bra skidåkare måste man ha bra teknik och ha koll på vilken valla man ska ha på laggen.
Med andra ord är skidåkning en materialsport, end of discussion!

Det är bara o gliiiid...

---

I helgen möter vi i Hagunda Kungsör hemma. Vinst där och kontraktet borde vara klart. Våra motståndare ligger också i botten så det är en viktig match för bägge lagen. Formen känns god och vi är heta på hemmaplan. Tror på vinst.

---

Hockey på tv:n nu. Såg Sveriges match i förrgår. Det var ingen fröjd för ögat. Mest kul var när Bengt-Åke fick frågan i tv om han kunde hitta något positivt med matchen.

Det vart tyst.

Ser klart bättre ut idag.

---

Fick bli en snabblogg idag, ids inte mer då jag är helt slut i mina armar och axlar.

Hörs

Pelle

Inga kommentarer: