söndag 17 februari 2008

Runstens-krash...

En snabb nattblogg innan jag drar till fjälls en vecka.

Idag mötte vi serieledande Runsten på bortaplan. En på förhand tuff match, Runsten vill vinna serien och hade allt att spela för medan vi är klara. Dock vill vi hamna så högt upp i tabellen vi kan.

Vi chocköppnade och tog ledningen med 2-0. Sedan földes vi åt hela matchen målmässigt förutom i 3:e då vi fick ett par måls ledning som vi sedan lyckades hålla matchen ut. Det var en fartfylld match med chanser åt båda håll. Runsten hade mycket boll och pressade på medan vi satsade på kontringsspel. Detta lönade sig och vi gick segrande ur matchen. Tydligen var det Runstens första förlust sedan seriepremiären. Så en stor eloge till oss som lyckas vinna mot serieledarna.

Jag hoppas dock att Runsten går upp då jag tycker de spelar en rolig och fartfylld innebandy med Bonden i spetsen. Men en sak är säker, det spel Runsten presterade idag håller inte på långa vägar i norra ettan.. finns en hel del saker att jobba på.

Vi genomför matchen på ett strålande sätt, ända från Max i målet till våra toppar i anfallet. Mycket roligt att se. Jag tror att det var en relativt underhållande match med snabb innebandy och en hel del tufft spel från bägge lagen.

Imörra drar jag till fjälls med klassen. Därmed missar jag mötet med Huddik, men med tanke på hur det såg ut idag så är jag säker på att det kommer att gå bra.

Nu ska jag kriga i säng, syns och hörs!

Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Runsten fick stryk av borlänge för cirka 5-6 omgångar sen så dom har förlorat fler gånger !

Anonym sa...

Menade naturligtvis på hemmaplan och inget annat. Slarvigt av mig att inte skriva det. Får skylla på att klockan var mycket när jag skrev inlägget.

/Pelle