måndag 25 februari 2008

Tebaks i byn..

Hoj!

Tebaks i byn efter en vecka i Ramundberget. Vi har åkt Längdskidor, Turskidor, Alpinskidor och Snowboard i en veckas tid. Ruggigt kul men också ruskigt jobbigt. Långa dagar, halvlånga nätter.. Ingen rast ingen ro. Kändes konstigt att komma tillbaks till vardagen igen.

När jag kom hem i söndagskväll var jag helt slut men var ändå tvungen att spana in lite innebandysidor på nätet. Har ju hänt en del sen sist. Men det som jag reagerade mest på var Stefan Holms text på sin t-shirt. På tröjan stod det nåt om att han hade gjort fler hopp över en viss höjd än vad Patrik Sjöberg gjort. So f*****g what var det första jag tänkte när jag såg det. Vem bryr sig om man har hoppat flest gånger över en höjd, det handlar väl om att hoppa högst?

Har tyvärr ingen länk till det hela, men där sjönk Stefan Holm som en gråsten mot botten i mina ögon. Kom in i matchen din lilla dvärg och kom tillbaks när du hoppat högre än Mr. Sjöberg. Då kan du snacka annars gör du bäst i atthålla dig i tågkupén hos Oldsberg. Fast i och för sig, jag tror ju inte att du har svarat rätt på lika många frågor som Hoa Hoa så det måste ju innebära att du inte är bäst, trots att du vunnit ett antal program, eller?

-

Falun har nu förlorat två matcher i rad nu. Inte bra att gå in i slutspelet med det facit. Tur att de har kvar att möta Färjestaden hemma och Jönköping borta i sista omgången. Då kanske de kan spela ut och hänga några kassar. Bara det inte underskattar dessa lag och gör två plattmatcher.

-

Division 2 södra norrland är ett getingbo i allra högsta grad. I alla fall i toppen. I helgen slog vi Huddik (Som tror de är bäst i div2 trots att de ligger i botten) med lekissiffror. jag var som sagt var inte med men det behövdes tydligen inte för att ta en seger. I sista omgången möter vi serieledande Surahammar. Om vi vinner den matchen samtidigt som Runsten vinner så går Runsten upp.

Vi mötte Sura med IBF Falun ungdom i början av serien. Tycker inte att Sura imponerade särdeles mycket på mig. Deras spel bygger på att de vill ha ner bollen djupt bakom kassen och försöka lira Gretzkylir... lycka till med det i div.1...

Nog om detta för nu, kommer nog mer om den spännande upplösningen av div 2 södra norrland innan helgen.

-

Till sist har jag sparat det bästa. Gissa vad det kan vara då?

Jo, nämligen att mitt och många andras kära TOTTENHAM HOTSPURS vann Ligacupfinalen mot KÖPEChelsea. Trots att P.Robinssons karriär pekar käpprätt åt skogen för tillfället så vinner vi och kan för första gången på flera åt njuta av en vinst i en cup. MMM... mumma!

Nu ska jag dra mig tillbaks och ladda mina batterier inför morgondagens skola.

hojt!

Pelle

Inga kommentarer: