tisdag 5 februari 2008

Gnägget vinst i Dalahästens land!

Morsning!

Imorse när jag vaknade och kikade ut genom fönstret snöade det. Satan vad skönt det var att veta att jag hade inläsningsdag. Mindre kul var att jag har en bok på 300 friska sidor att läsa. Boken handlar om Idrottens Historia. Nu är klockan snart 18.00 och jag har läst hela dagen med udantag för mat, vinkling av blad, lite snabbsurfande och planerande inför vår vinterutbildningsvecka i Ramundberget om några veckor.

Hur långt jag har kommit? Typ sidan 105... lär ju inte bli mycket sömn inatt känns det som.

---

Igår var jag på plats i FK-arena och såg matchen mellan IBF Falun - Gnägget. Vägrar säga nåt gott om någon i gnägget men travexperten var stundtals riktigt bra. Om det beror på de övriga spelarna i hans femma eller inte låter jag vara osagt. Mest förvånad vart jag av att Conny W var så lugn. Såg nog inte en enda tjuvsmäll från hans sida under hela matchen, antingen ser jag risigt (Vilket jag iof gör) eller så hade han fått stallorder om att hålla sig i skinnet.

Efter att läst diverse kommentarer om matchen på nätet under förmiddagen kan jag inte låta bli att förvånas över att många tycker att det var en kanonbra match. What? Visst emellanåt var det bra spel och kampmomenten fanns där till och från men på det hela taget såg matchen ut som följer:

Det ena laget ha boll, står och spelar back till back 200 ggr (Typ som Warberg) sedan lägger de en rak boll (oftast) och sedan försöker man anfalla och hitta avslut. Eftersom bägge lagen är starka bakåt rann anfallen oftast ut i sanden och försvarande lag erövrade bollen. Sedan ställde de upp och bollade bollen mellan sig 200 ggr och körde några platsbyten utan att egentligen komma någon vart.

Kul innebandy, NOT... bra match på det hela taget... NOT... Kan det bli ett kul slutspel i Falun. YES! men då krävs det att man sätter chanserna. IBF hade ett par solklara chanser som man måste förvalta på bättre sätt om man ska ta sig någonvart i slutspelet. jag är övertygad om att de är medvetna om det själva och i helgen kommer Helsingborg att få smaka på en dalahästspark i form av mål utan dess like.

Kan inte låta bli att beundras av Andreas Johansson. Visst han delar ut en del men man ska samtidigt komma ihåg att han får otroligt mycket skit med... samtidigt visar han upp en spelintelligens som helt klart håller för landslaget.

Wagneryd gjorde comback och det såg bra ut. Kan bli ett kul slutspel i vår.

Hur matchen gick, typ 4-2 till gnägget tror jag.

---
Ett av mina gamla lag, BBK lirade i helgen match mot Gottsunda i H3 Uppland. En kille i BBK lirar med olika märken på blad och skaft. Detta uppmärksammar ledaren i Gottsunda när samma kille gör mål. han påkallar domarna som ringer och kolla upp denna regel (Trodde domarna kunde regelboken... men nehe.. ok) med domarbasen och dömer sedemera helt enligt regelboken ut ett matchstraff till killen i BBK.

Min kommentar till det inträffande: PINSAMT gjort av Gottsunda. Nu får jag säkert en hel drös av regelryttare över mig efter min åsikt. Men det struntar jag blankt i. Regeln i sig är pajas men att utnyttja den är ännu mera PAJAS!

---

I övrigt fälldes följande klassiska kommentar vid ett hamburgerbesök för inte så längesen.

- Jag vill ha ett Maxmål med originaldressing!

Hmm... är inte det samma sak som ett Originalmål?

Gör om gör rätt!

Nu är det dags att läsa vidare. Hörs..

Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller, så ville han ha en originaldressing till pommes fritsen på sidan om, så som typ 80% av alla kunder gör.

Anonym sa...

Hade det vart på det viset hade jag valt att inte skriva om det eftersom det då inte hade vart särskilt roligt...

Dessutom tror jag att den smälta osten är hetare på marknaden än orginaldressing.. men det är bara vad jag tror.