fredag 15 februari 2008

Mmm... äntligen fredag!

Tjo!

Äntligen fredag. Man kan andas ut efter en veckas hårt arbete eller som i mitt fall, hårt pluggande. Dagen har ägnats åt mat och dryck inköp inför nästa veckas resa till fjällen. Det tog ungefär 4 timmar att få till det. Men det blev grymt bra! Nu återstår det att se om vi har kalkylerat rätt vad gäller maten så den räcker hela veckan.

-

Imorgon bär det av till Gävle för match mot Runsten. När man nämner Runsten tänker säkert många på spelare och äldsjälen"Bonden" (Mattias Bondesson). En grymt duktig spelare som poducerar poäng år ut och år in. Det finns dem som tycker att vaddå bonden, han är ju kass!
Vilka dårar säger jag bara. Om man sätter sig ned och kikar på bonden när han lirar så är han förutom att han gör mycket mål, även en framspelare av rang. Han har en grym blick för spelet och han är duktig på att hålla i bollen. I princip en komplett splare i mitt tycke och jag tycker att han är grym. Tänk att få lira med en legend som honom! Det vore nåt det

Men en spelare gör inget lag, så är det bara. Runsten består av en mängd bra spelare enligt mig. En bra mix av gammalt och ungt. Det kan räcka hela vägen men imorgon kommer de att kamma noll då vi kommer på besök. Vet dessutom att Hagunda slagit Runsten vid tidgare tillfällen så jag tror nog att de har viss respekt för oss. En sak är säker, det ska bli kul med match!

-

Ikväll blir det packning, tvättning och sedan middag hos D.

Morsning och goddbye, trevlig helg!

Pelle

Inga kommentarer: