onsdag 25 november 2009

Morsning!

Sådärja, då var jag tillbaks bakom tangenterna för en ny laddning åsikter och tankar. Har tagit ett litet break i studierna för jag fick helt enkelt sån lust att blogga (Eller olust att plugga, väljs själva). Det har faktiskt hänt lite inom plasten sen sist.

Först ut är mina tankar kring måndagens tv match som jag för övrigt såg hos min kamrat T.B då jag inte har TV 4 sport. På förhand troddde jag på en mycket jämn match med ett oavgjort som slutresultat. Men snacka om att jag blev lurad. Storvreta klädde fullkomligt av CapeiroTäby och som de gjorde det. 11-4. Ja ni läste rätt. 11-4 mellan två lag som helt klart aspirerar på en plats i Globen i en kommande SM final. Är det verkligen möjligt? Vad man kan jämföra detta med? Hmm.. hockey.. Färjestad - Frölunda 11-4. Njae. Inte så troligt. Men vad hände då egentligen och vad gjorde att det blev som det blev?

För det första så såg Storvreta hungrigare ut. De hade ett klart bättre passningsspel och de satte sina chanser. Capeiro å sin sida såg loja ut, slog bort mängde med passningar, gick bort sig i egen zon gång på gång. (Rappel såg ut som ett frågetecken vid minst ett mål, men kanske inte så konstigt eftersom han fick spela både fw och back under hela matchen).

Rickie (Hyvärinen) verkar vara en rätt skön lirare i alla fall. Innan matchen förlorade han en frågesport mot Mika Kohononen och som pris vann Mika ett par svettband som det stod SSL på. Rickies kommentar till det hela var: -Snygga!

Snacka om kyligt och sådär lagom underbart 2 ½ Men humor hånfullt. I love it!

Men inte nog med det så blixtrade Rickie till i en periodpaus och menade på att han ville ha tydligare direktiv från ledarna (Magnus Jäderlund). Det var ingen dålig känga till lagledningen från en lagets bästa spelare.

Lurade lite på om det kanske är lite för mycket fria tyglar i Capeiro och när det väl skiter sig har man inget grundspel att falla tillbaks på. Men nix så kan det omöjligt vara för det är ju ändå SSL laget spelar i och på den nivån måste man ju ha ett grundspel av någon form, eller? Är det något lag som bara skulle kunna gå in och tuta o köra så är det just det här laget..

Danne Bron Sundboms hårfärg var en nyhet för mig men även hans otroligt usla insats. Herregud, han var ju grym förut. Vad har hänt?

Ramman var inte heller stekhet, men hade å andra sidan inte så mycket hjälp från utespelarna. Det krävs att dessa tre nämnda herrar (Rickie, Danne Bron, Ramsin) höjer sig om det ska bli någon framgång i slutspelet.

En sista grej innan jag släpper förortslaget. Hörde en kul grej om laget i samband med att de spelade SM final 2007. Ryktet säger att grabbarna samlades på MC Donalds 1 ½ timme innan match.. Sant eller rykte.. hm... ingen aning.. inget förvånar mig när det gäller det här laget.

Storvreta då!

Oj så bra de var denna kväll hemma på hovet. Vilket spel de visar upp. Innebandygodis i vart och varannat byte. Till och med en gammal måltjuv som Hannes Öhman visade ju klass. Hatten av. Kohonen magnifik som alltid, han är bäst inget snack om saken. Men min personliga favorit i det här laget är Henrik Stenberg, jag har sagt det förut och säger det igen, han kan bli hur bra som helst! Joel Kanebjörk var det längesen jag såg på en innebandyplan, stor tung, lagom brunkig. Kommer göra stor nytta framöver i laget, helt övertygad. Han måste dock sluta kladda med boll och spela så svårt. Han satte sig själv i skiten mer än en gång genom att försöka sig på sånt han som han kanske lyckades med hemma på ungdomsgården men mot SSL spelare så funkar det inte.

Kul att Fredrik Holz fick hänga in nån kasse med, det behöver han för att stärka upp självförtroendet. Efter att han släppt kylskåper han springer runt med på planen tror även han skulle behöva gymma lite ben.. men vad vet jag, jag är ju bara en idrottslärare.

Vart även imponerad av junisbacken i 3:e femma med nr 6 på ryggen. Tror inte att det var så många som la märke till honom men han var riktigt bra. Spelade vårdat, inget onödigt kladdande med bollen och slog bra passningar. Han kommer bli bra. Måste ta reda på vad han heter bara.

Dan Johanssons passning på bortre i PP är magnifik. Innebanydgodis på högsta nivå.

Storvreta kommer vara ett av lagen som spelar i Globen. Tro mig.

Nog talat om SSL för nu.

--

En trist nyhet är att Sveriges bästa Sportblaska lägger ner efter jul. Sportmagasinet lägger ner sin tidning med motivationen att de inte går runt. Mycket tråkigt tycker jag då jag prenumererat på den under en längre tid.

Var faktiskt min gamla tränare Svicke som fick mig att börja läsa den. Han hävdade att det var den bästa sporttidningen han läst, tror det var sässongen 2002-2003 eller 2003-2004. Den mannen brukar ha rätt i det mesta så sagt och gjort jag köpte ett ex och sen dess har jag läst i princip varje nummer.

Mycket tråkigt att den läggs ner. Hoppas likt Gandalf att den återuppstår.

--

Bäst just nu är utan tvekan tv-serien med Jeff Dunham och hans figurer. Skön humor från en skön kille. Skrattar ni inte åt Achmed, Walter, Peanut, Bubba och de andra då är er humor långt ifrån min... vem som är roligast? Walter utan tvekan.

Att buktaleri kunde vara så roligt hade jag ingen aning om.

--

På lördag smäller det på Träffen, Gävle. Runsten - IBF Borlänge kl 14:00. Undrar om kroppen håller ihop tills dess. Hoppas.

--

Nu är det dags att gräva ner sig i skolans värld igen innan T.B kommer över och vi ska styra till lite våfflor.

Morsning

//Pelle

Inga kommentarer: