måndag 16 november 2009

Tiden går fort... när man har roligt!

Morsning!

Hemma efter en dag på skolan och ett snabbesök på min fadderskola. Satan vilket pissväder det vart i Falun på e.m. kvällen. Regnet öser ned och det blåser. Inte ok. Dessutom är det mörkt ute, tvärmörkt. Nej nu vill jag ha snö. Snö som ligger kvar och som inte smälter bort. Längtar till Luciahelgen för då bär det av mot Sälen i ett par dagar med ett gäng goa vänner som pluggar i Falun. Tur vi har spelledigt! Brädan ligger på köksbordet och väntar på att bli vallad, måste ta tag i det där.. men inte ikväll. Så har jag sagt i snart en vecka nu, så jag gör det nog imorn.. kanske.

--

Sverige lyckades rätt bra i Eurofloorball Tour. Såg bitar av mathchen mot Schweiz och just det jag såg var ett jämt spel mellan två bra lag. Såg dock inte hela matchen utan bara bitar. Som tur var han jag se Rasmus Sundstedts Kanon i taket från halva plan, satan vilket skott!

Det jag reagerade mest på var nog Sveriges mathctröjor. Herregud. Vad säger man. Snyggt var det inte. Undrar om de satt en fjortonåring som läst för många modebloggar på nätet att välja mönster på den. Gör om gör rätt.

Däremot så verkar Mattias Helgesson ha gjort en riktigt bra turnering. Kul! IBF Falun behöver en Helgesson i absolut toppform om man ska kunna kriga för en semifinalplats i år. En slutspelsplats tar de definitivt, jag är inte ett dugg orolig.

--

IBF Falun hemmaslog Järfälla i ett målfyrverkeri av sällan slådat slag enligt Falukuriren. Jag själv befann mig i Maserhallen tillsammans med 350 andra och såg IBF Borlänge - Surahammar. Sura vinst med 5-3 då de var det bättre laget och vi inte utnyttjade de PP vi fick. Bara o kriga på och ta nya tag.

Åter till IBF Falun matchen. 13 gjorda mål är nytt målrekord för dalalaget i högsta serien. Har det äntligen lossnat? Hoppas det. Bäste enligt FK var redan nämnde Mattias Helgesson. Verkar ha hittat formtoppen, perfekt för både landslaget, SSL och IBF Falun. Han är riktigt bra när han är som bäst.

Jacob Lundmark fortsätter också att leverera, kan han bli en VM joker måntro?

--

Damernas VM trupp presenteras ikväll i samband med Norrlandsderbyt Dalen - Umeå City. Hoppas att J.E Vaara tagit ut Emma Lundmark som jag för övrigt såg när damerna mötte Lockerud i lördags. Matchen i sig var väl sisådär. Men några spelare höjde sig över mängden däribland Malin Dalbjer (Bra dragskott) Sara Kristoffersson (Vilka handleder, hatten av, hon bjöd på innebandygodis nästan varje gång hon hade bollen i offensiv zon) Tone Einstulen (Spelade säkert och slog bra passningar) samt Emma Lundmark som sprang, sprang och sprang. Däremellan stod hon för att antal bra val i form av passningar och positioneringar på planen.

I Lockerud så märktes det att den forne landslagspelaren Johanna Ekeroth visste vart målet vad beläget. Hon var inte så snabb, men duktig med boll och som sagt var. Hon visste var målet fanns. Tror hon hängde in en kasse till slut.

Ska bli kul att se hur truppen ser ut. Håll ögon och öron öppna kl 19.00 är det avspark/nedsläpp/tek, kalla det vad ni vill (vad heter det egentligen), på TV 4 Sport.

Funderar på att ta mig över till T.B och se matchen. Beror på om det ösregnar eller inte.

--

Nu blir det lite plock här hemma. Återkommer när det finns nåt nyt stoff att blogga om..

//Pelle

Inga kommentarer: