tisdag 1 december 2009

Snö, kyla.. och lite sol.. perfekt!

Hallå där!

Inträffade en lite halvintressant grej idag. Igår när jag satt hemma i lägenheten så var jag ruskigt less på vädret. Det är mörkt nästan hela dagarna, kallt som satan och det regnar. Skitväderfrånhelvetet rent ut sagt.

Så jag önskade mig snö, kyla och sol på kvällen. När jag vaknade imorse var det vitt ute. När jag kom ut märkte jag även att det var kallt. Solen då? Tror nog den var framme en sväng i alla fall.

Spännande att saker man önskar bara inträffar sådär huxflux. Ingenting är omöjligt som Gunde Svan skulle sagt.

--

Såg IBF Falun - Warberg i fredags. Oj vilken match det var. Det bjöds på innebandygodis till höger och vänster. Firma Lundmark/Enström hade stundtals lekis med Warberg. En spelare som Jonas Adriansson som i mina ögon är sjukt bra och borde få vara med i landslaget blir emellanåt en figur på planen som helt enkelt fick finna sig att titta på när de här två herrarna lirade diagonalpass till höger o vänster genom Warbergförsvaret.

Warberg såg lite halvbleka ut emellanåt. Men blixtrade till desto mera. Det kändes som om när Warbergspelarna klev in på planen och bestämde sig för att höja tempot så kunde också göra det. Bollen gick stundtals som på ett snöre. Något som är unikt för Warberg enligt mig är att det spelar ingen roll om bollen spelas på marken eller i luften, de är lika skickliga på att spela den vidare på ett eller max två tillslag ändå. Sen känns det som om Warbergspelarna skulle kunna spela med bindlar för ögonen för de verkar hitta varandra ändå, sjukt imponerande.

Matchen slutade helt rättvist oavgjort. Det resultatet kan båda lagen vara nöjda med.

--

Själv gjorde jag comeback mot Runsten i helgen. Kändes lite ringrostigt i början men kom in i det mer och mer. Slutade med att jag lirade nästan hela sista perioden då vi fick lite skador och så. Vi vann till slut med 5-4 mot Bondesson och co. Vilket var starkt gjort med tanke på att vi inte kom till Gävle med vårt allra bästa lag. Men vi som lirade gjorde det bra, riktigt bra. Junisarna som inte spelat så mycket tidigare klev fram och tog ansvar.

Bäst i vårat lag var Hubbe som spelade mycket och gjorde det bra tillsammans med vår mur till målvat Jocke Palmqvist. Han tog allt han skulle och lite till. Bra där.

--

Nu ska jag sätta av mot Borlänge för att träna plast. T.B:s Huddik möter IBF Falun ungdom uppe på lugnet om 20 min. Hade vart skoj o sett men blir inget av med det. Huddik vinner med 9-3. T.B gör minst en assist.

Morsning

//Pelle

Inga kommentarer: