torsdag 19 november 2009

Räkningen kom först.. men sen då?

Morsning!

Fick en räkning från magget (innebandymagazinet) häromdagen.För ett par veckor sen surfade jag runt och sprang på ett bra erbjudande för en kortare prenumeration. Så jag slog till och beställde ett par nummer av blaskan. Inget mer med det. Men det roliga är att jag nu fått en räkning.. men ingen tidning.. det dröjde 3-4 dagar innan tidningen kom.

Brukar man inte göra tvärtom? Tidning först, sen räkning? Eller i alla fall samtidigt..

Komiskt.

--

Igår mötte vi Aston hemma i Maserhallen. Andra raka torsken nu. Det rann iväg på slutet när vi gamblade och tog ut keepern tidigt i sista. Aston var bra men inte så bra som jag trodde de skulle vara. Dock hade de en tät defensiv och de försökte hela tiden anfalla, det ska de ha cred för. Jag spelade inte den här matchen heller. Satt på läktaren med T.B och kikade. Domarnas insats var sådär. De verkade ha fokus på lite fel saker emellanåt. Plus att våra motståndare gjorde nåt mål då vi borde fått ett frislag några sekunder innan för ett överfall i ryggen på mittplanen. Skyller absolut inte förlusten på domarna, Aston vann rättvist. Tråkigt att förlora.

Runsten med en viss Bondesson kommer få smaka nästkommande lördag. Då åker vi till Träffen för att inkassera 3 pinnar. Förstår inte alla de som klagar på Bonden och säger att han är dålig, han är grym i mina ögon. En laglojal krigare som gör HUUUUUR mycket poäng som helst. Visst inte vindsnabb men otroligt smart och en blick för spelet få spelare ens i högre serier har. En spelare jag definitivt skulle vilja spela med innan jag lägger klubban på hyllan, inget snack!

(Har dock tränat med honom några träningar i Runsten så vi har faktiskt spelat tillsammans)

Mycket talar för att det kan bli comeback för min del i den här matchen, hungrigare än någonsin.

--

VM närmar sig.. kommer bli hur kul som helst! Alla de allra bästa i världen samlas för att göra upp om medaljerna. Jag har en bra känsla!

--

Får se om det blir nåt läsande nu på kvällen, kan bli..

Morsning korsning

//Pelle

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Jasså Bondesson håller på än!! Fler än jag som inte har vett å lägga av på ålderns höst alltså (och med dom orden inte sagt att jag på nåt vis jämför mig med bondesonns klass =D)

Pelle sa...

Bonden kriga på och han gör det bra, riktigt bra! Kul att du lirar fortfarande! Försöker hålla lite koll på hur det går för både dam och herr laget! Hoppas allt är bra!