fredag 6 november 2009

Euro Floorball Tour!

Äntligen fredag! Jajemen. Veckans sist arbetsdag/pluggdag är till ändå. Känslan att veckan är till ända är skön. Inget snack om saken. Man kan liksom varva ned och andas lite. Eller som jag ska göra om en stund, varva upp och ut och härja. Ska ta mig ner till Uppsala för lite utgång med ett par vänner hemifrån. Kommer bli kung. Vankas tydligen pingis, bastu, skitsnack och utgång. Kan det bli mycket bättre?

--

I helgen drar Euro Floorball Tour igång. Det är faktiskt en sak som är väldigt speciell med denna turnering. Det är faktiskt inte en turnering i mängden. Den här gången verkar det som om någon tagit till sig av den kritik jag tidigare riktat mot just den här sortens turneringar och landskamper. Som innebanydintreserad har man inte haft en susninng om hur det har gått i mattcherna mer än resultatet. Man har fått förlita sig på det som står på förbundets sida samt det som står på maggets hemsida, men inget mer. Så hur subjektivt blir inte det. Har magget ex skrivit att den och den spelaren vart bra och den och den spelaren vart dålig då är såklart upp till var och en att tro på det. Men det jag vill komma till är att dels har man inte haft en aning om hur våra landslag spelat dels kan de som rapporterat om det skriva precis vad tusan som helst eftersom ingen annan har vart på plats.

Just därför är det så svordomshärligt att man nu faktiskt bestämt sig för att streama dessa matcher på webben. Dvs man kan se matcherna live framför datorn. Hatten av för detta beslut!

--

Nu ska jag dra vidare. Morsning korsning.

//Pelle

Inga kommentarer: