torsdag 17 september 2009

Svordomsskön Daladerbyvinst, såjaaaa!

Börjar kvällens blogginlägg med lite eget personligt skryt. Eller njae, snarare ett lagskryt. Ikväll var det nämligen Daladerby i Division 2 Södra Norrland. Lagen som möttes var mitt tidigare lag IBF Falun Ungdom där jag spelade och även var lagkapten för två år sedan och mitt nuvarande lag IBF Borlänge. Många av spelarna känner varandra sedan tidigare och några av oss har spelat i båda klubbarna. Vilket gör detta möte extra spännande. Matchen då? som ni redan läst i överskriften så vann vi i IBF Borlänge, slutresultatet skrevs till 9-5 vilket är hur svordomskönt som helst!

Sitter hemma i soffan nu och bara njuter måste jag erkänna. Vi gör en fantastisk laginsats där våra målskyttar kliver fram och levererar, våra backar med Elit rutin visar att de verkligen har spelat högre upp och i mina ögon stundtals har lekis med IBF Falun ungdoms forwards som jag tycker inte alls kom till idag. Jag såg IBF Falun ungdom i cupen i helgen, de lirade med fart, många platsbyten och framförallt spelade de enkelt. Allt detta var som bortblåst idag, min gissning är att laget var tagna av stundens allvar. Våra juniorer kliver in och visar att de kan lira på de här nivån, fruktansvärt kul att se. Våra ledare inspirerar oss otroligt mycket och de visar att de verkligen tror på oss till fullo. Detta gör att vi vågar spela vårt spel vilket idag ledde till tre viktiga poäng. Nu leder vi serien, såjaaaa som Stenne skulle sagt!

Till sist måste jag bara nämna den spelaren som jag kan tycka var bäst på planen idag och det var våran målvakt Jocke Palmqvist. Där har vi en vinnarskalle utav rang som dessutom är riktigt, riktigt bra. Jocke du är grym!

Nog talat om matchen. I helgen är det lite lagfest med laget, vi ska åka till okänd ort och umgås. Det kommer bli grymt skoj!

--

SSL och alla andra ligor drar igång snart, lovar att ge er läsare mina tips snart. Så fort jag bara hinner kommer de komma upp häör på bloggen. Har aldrig tippat en serie förut, men någon gång måste vara den första!

--

Ursäkta pappa att jag inte ringde innan matchen och sa att vi hade match. Ber också om ursäkt för att jag inte ringde nu på kvällen när jag kom hem och berättade att vi vunnit. Ja just ja, vi har ju vunnit såjaaaaa!!!

--

Fick nya "spakar" i veckan. De är grymma, framförallt det ljusgröna Fat Pipe bladet (har dock inte testat det än, men det är sjukt snyggt) kommer regera på en innebandyplan nära dig inom en snar framtid.

--

Nej nu blir det sängen och sova som gäller. Hinner jag imorn så kommer mina tips då om inte, så kommer de senare..

Morsning

//Pelle

2 kommentarer:

Per Nordström sa...

Grattis till derbysegern!

/Nordström/

Pelle Pettersson sa...

Tack och bock, alltid skönt att vinna ett derby!