torsdag 10 september 2009

Ny sässong står för dörren.

Morsning!

Nu var det längesen.. jag vet. Men å andra sidan har innebandysässongen legat i dvala och det är först nu det börjar hända saker. Många lag är inne i slutfaserna på finslipandet av detaljer och hopsättandet av femmor inför kommande seriepremiärer. Kul ska det bli!

Kastade mig direkt in i innebandyn, men det är ju ändå därför den här bloggen finns, just för att surra och diskutera sporten vi alla älskar.

Sommaren har bestått av jobb och åter jobb på det här stället . Helt ok men nästa sommar ska jag försöka klämma in lite ledigt innan plugget börjar. Känner mig lite sliten och kanske inte riktigt optimalt utvilad inför en ny termin av skola och en ny sässong innebandy. Men det är bara att göra det bästa av situationen.

--

Så vad har då hänt i I-B Sverige på elitsidan bland herrarna.

Sirius har gått upp i eliten, skoj eftersom det är ett lag hemifrån. Kul för Uppsala med ett hett derby. Det enda negativa är väl att inte Gävle gick upp då jag anser det vara en stad med stor I-B potential. Men jag tro iof att de går upp i år.

Gnägget har tappat men även värvat en hel del vilket kommer leda till att de spelar final i år igen, Gillek är en grym värvning men undrar om inte han hade passat bättre i Täby bland alla de andra dårarna.

Helsingborg har tydligen värvat en finlands backar som sägs vara grym. Återigen ett bevis på att SSL är världens bästa liga när en såpass bra spelare väljer att spela här (Eller kan det ha att göra med vad som står i lönekuvertat måntro?) Återstår att se vad han kan bidra med till ett ifjol högst mediokert Helsingborg.

Laget jag följt närmast de senaste åren, IBF Falun har både värvat och tappat precis som vanligt. Med tanke på deras placeringar och prestationer de åren jag följt laget kan man inte annat än säga att kurvan pekar uppåt. Den här sässongen ska bli mycket intressant att se vad de kan prestera. Med tanke på att de störde Warberg till 5 matcher i fjol så hävdar jag att allt kan hända i år. Vad gäller spelare som kommit coh gått får jag återkomma men att man tappat E. Hasselberg anser jag vara ett tungt tapp med tanke på hur bra han var defensivt i slutspelet. Offensivt blandar han och ger likt Spurs i P.L, men när han är som bäst då är han riktigt bra anser jag.

--

Nu ska jag själv iväg och träna lite plast. I och med att bloggen återigen lever förklarar jag sässongen 2009/2010 som öppnad.

Rock n Roll!

//Pelle

Inga kommentarer: