söndag 13 september 2009

Cupäventyret levde tills för tre timmar sen..

Morsning!

Så var denna helgs innebandyspelande över för denna gång. Efter att ha spelat oavgjort i gårdagens möte med Södertälje så fick vi vackert infinna oss i att invänta dagens resultat mellan Aston och redan nämda Södertälje för att få reda på att om vi gått vidare till slutspel eller ej. För att vi skulle gå vidare krävdes det att Aston skulle vinna och då med minst två mål och att inte Södertälje gjorde fler än fyra. Kampan om den sista slutspelsplatsen stod alltså mellan oss och Södertälje. Där har ni förutsättningarna.

Efter att ha fått delrapporter och matchen via diverse medium så slutade matchen till slut 2-2 vilket innebar att vi alltså var utslagna och Södertälje och Aston gick vidare till slutspel. Nu kanske ni börjar tänka i samma banor som Italierna gjorde när Sverige och Danmark spelade 2-2 i VM för ett par år sen vilket gjorde att Italien blev snuvade på at gå vidare. Men i ärlighetens namn så tror jag att varken Sverige, Danmark, Aston eller Södertälje stått för någon sammansvärjning utan att resultaten blev som det blev. Trist för oss som har gjort en riktigt bra turnering sett till förutsättningarna.

Vi har i stort sett ett nytt lag i år, räknade antalet spelare på förra årets lagfoto som slutat spela och som är kvar denna sässong. 9 spelade har slutat eller bytt klubb. Det innebär att vi är endast är 8 spelare kvar från förra årets trupp. Laget är påfyllt med ett par rutinerade spelare samt en hel drös med duktiga ambitiösa junisar. Med tanke på den förutsättningen och att vi knappat har vart i hall (som det känns) så gör vi enligt mig en riktigt bra turnering.

Vi förlorar endast en match, det var mot Aston som kommer vara ett topplag i tvåan i år. Vi visar en härlig moral genom att hämta ikapp underläge i två av matcherna för att sedan vinna den ena och spela den andra oavgjort.

Jag har minst sagt en lovande känsla över det hela.

--

Övriga noteringar från cupen var att IBF Falun ungdom kommer ha ett riktigt bra lag i år. Kul för dem att det äntligen verkar som om samarbetet med Elitlaget fungerar. De kan om det vill sig bra, bli ett topplag. Helt klart inget snack om saken.

Domarinsatsen i våra matcher tycker jag var bra rakt igenom. Har inget att klaga på såhär i efterhand. visst i stridens hetta kanske man inte alltid är nöjd över det domarna dömer eller säger men det är bara att vara tyst och gilla läget. De bestämmer, på gott och på ont. Därmed basta.

Kul med mycket publik, även om en del föräldrar borde lära sig hur sporten fungerar innan man börjar skrika och klaga. Att så många vuxna människor kan sakna självinsikt är helt otroligt för mig, inte undra på att världen ser ut som den gör idag. Ingen nämd ingen glömd.

--

Tänkte ge mig på att tippa ett par serier i år med. Däribland SSL, Div 1 Norra, Div 2 södra Norrland och kanske kanske även Div 3 Uppland som alltid är ett hett diskussionsämne. Mer om den serien kan ni läsa här. Men varför ska jag inte tippa damserierna för då kanske ni undrar? jag brukar tänka såhär, man ska inte uttala sig om saker man inte har nån koll på, därför ger jag helt enkelt tusan i att ens försöka mig på några som helst tips på hur det går inom daminnebandyn. Men kan säga såhär att jag i alla fall har ett favoritlag på damsidan som jag följer och det är inte IBF Falun.

--

Nu har grannen äntligen slutat borra så man kan höra sig själv tänka igen. Det innebär att det är dags för lite härliga studier om hur barn och ungdomar tränar i andra länder. Intressant visst, men drygt att läsa fackengelska. Inte direkt så man känner sig särskilt smart när man inte förstår alla dessa ord. Men det är bara o kriga på och bita ihop man kan ju inte lägga sig ner och dö direkt.. funkar inte.

Morsning

//Pelle

Inga kommentarer: