fredag 11 september 2009

Cupdags

Hoj!

Vadan detta påhitt, två inlägg på två dagar när alla trott att bloggen i stort sett vart död och snudd på hamnat på www.kyrkogården. (obs det är ingen länk, vet inte varför den är färgad och understruken).

Jo anledningen till detta är Sputnik cup som går av stapeln uppe på Lugnet (Falun) Mer om den kan ni läsa här. Vad är det nu som är så speciellt med denna cup då? Tja egentligen inte så mycket mer än att jag kommer delta i den och på så sätt öka på antalet träningar (Eller träningsmatcher som det egentligen är, men jag ser det som träning) inför kommande seriepremiär.

Vilket lag jag kommer att spela med? Efter lite om och men och lite prat och funderingar med diverse människor i min omgivning har jag bestämt för att spela med IBF Borlänge. Jag återvänder alltså till det lag jag lämnade i fjol efter halva sässongen. Lite skumt kan man tycka men jag har noga övervägt det hela och jag har en lovande känsla, dessutom vill jag inte missa chansen att proppa T.B som lämnat IBF Borlänge för sin hemmaklubb Hudik/Björkberg.

Förutom chansen till lite träning ska det bli kul att se vad Aston i samma serie som oss kan hitta på. Vi stöter på dem direkt i vår första gruppspelsmatch. Jag tror att Aston vinner div 2 Södra Norrland i år. De har värvat bra, till och med mycket mycket bra och de var bra redan ifjol. men vi kommer definitivt att ge dem en match, både ikväll och i kommande möten i serien.

Nu måste jag bege mig upp mot Lugnet för att möta Ramsin och grabbarna.

Wish med luck!

//Pelle

2 kommentarer:

Britta sa...

Good luck Pelle! Kul att du börjat skriva igen, sånt tycker vi om:)

Staland sa...

ja.. men den stora frågan är ju varför du inte skrivit något beundransvärt om din fantastiskt trivsamme kusin här i bloggen.. det vore smakfull läsning det må jag säga.