tisdag 27 november 2007

Tungt, mycket tungt men ändå lite kul (För vissa i alla fall!)

Börjar kvällens blogg med två stora grattis. Grattis Andreas Johansson och grattis Mattias Helgesson till uttagningen i landslaget. Efter att ha sett ett par matcher i SSL med IBF Falun så är det inte mer än rätt att dessa båda herrar är uttagna i landslaget. Men varför finns det inte plats för vindsnabbe Kristoffer Asp eller den offensive Erik Hasselberg?

Kul att Kim Johansson får chansen i landslaget. Tror han har kapacitet att hänga kassar på den här nivån med. Även kul att David Gillek får chansen i landslaget, har dock inte sett honom spela i år men med tanke på hans poängproduktion och de positiva omdömmen han får i pressen så är han helt klart värd chansen.

Mycket intressant trupp. Ser stark upp på pappret. Upp till bevis med tanke på fadäsen mot finnarna senast!

Visas matchen på tv, någon som vet?

---

IBF Falun ungdom – Kvarnsveden 9-10

En bra insats av oss räckte inte hela vägen. Vi gör en bra match men ett par utvisningar i slutperioden (Tänker inte kommentera dem vidare, när domaren blåst så har han) samt att vi inte är vana att försvara en ledning i slutet gjorde att vi inte kunde knyta åt säcken i slutperioden. Vi gör en av våra bättre matcher för säsongen, ja kanske rent av vår bästa match för säsongen och därför känns det så himla tråkigt att inte få lämna vår arena med en vinst. Jag tycker vi var värda att vinna idag.

Tyvärr så ”trampade jag igenom” med hälsporre som följd i slutet av andra perioden vilket ledde till en del ommöbleringar i laget. Hade jag kunnat spela vidare och vi inte tvingats ändra om så tror jag att vi hade vunnit den här matchen, så jag får be mina lagkamrater om ursäkt för att vi förlorade idag. Förlåt!

En annan sak som är mindre bra är att vår hemmapublik har en tendens att fokusera på ”dem gula” under match. Det är lätt att man blir frustrerad när det går emot ens lag men man måste alltid föregå med gott exempel inför den yngre generationen som också tittar på matchen. Bättre att hylla än skälla!

Tyvärr så gjorde Johan Asmus illa foten i slutet av matchen. Vet inte hur allvarligt det var men när jag erbjöd mig att jobba istället för honom så flinade han bara. Vad han menade med det vet jag inte då jag är en fenomenal varuupplockare (10 års sommarjobb på ICA säger väl allt) men krya på dig Johan!

Nog talat om matchen, ska försöka glömma den så fort det bara går. Det finns inget värre än att förlora, hatar det så in i norden.

För er som undrar vad vi skriker vid vår samling kring målet innan match kan jag meddela att vi skriker IBF!!!!

---

Fotbolls EM i sommar får mig att hoppas på en sommar lik den vi hade 94. Det kanske är för mycket att hoppas på men hoppet är det man lever på, inte sant?

---

Tog mig en glassbåt till efterätt efter middagen inför dagens match idag. Mums vad gott det var men ack vad fel det kändes när jag tittade ut genom fönstret och såg att det var snö ute. Lite som att dricka glögg på sommaren vad vet jag?



Ciao!



/Pelle

Inga kommentarer: