torsdag 22 november 2007

Bloggnamnets uppkomst.

När jag äntligen bestämt mig för att skaffa mig en blogg så funderade jag länge och väl (Under tiden jag stekte pytt i panna, ungefär 10-11 minuter) på vilket namn jag skulle ha på den.
Var ett tag inne på Pelles Palats, ruggigt coolt namn men folk kanske tror att man fått storhetsvansinne om man döper sin blogg till det. Istället kom jag att tänka på vad Keeper-Janne en gång sagt till mig, eller näe han har sagt det flera gånger.

- Innebandy är en popsport.

Vad han menar med det vet jag men kan inte riktigt förklara det. Vidare brukar han ibland kalla mig för Pelle-Pop. Därför döpte jag bloggen till det. Tack Janne!

---

Snart helg. Den kommer att gå i sportens tecken. Först på fredag är det tips och trav som kluras på tillsammans med TB. Vet egentligen inte ett dugg om hästar men det är bara och tuta och köra. Jag brukar välja hästarna efter odds (såklart), kuskarna (naturligtvis) och häftiga namn (helt Puckat jag vet) men så är det. Hittils under mitt korta travtippningsliv (1 ½ år) har jag haft 7 rätt två gånger... Det dug!

Under lördagen spelar min vän TB match med Sundvborn hemma. Han var över i veckan och fick ett nytt blad så han kommer vara het i helgen, var så säkra.

Sedan på kvällen spelar Elit mot Dalen hemma i FK. Alltid kul att titta på Elitserie matcher. Ja eller SSL eller vad nu högsta ligan kallas i Sverige.

Söndagen har vi match borta mot nåt lag i Västerås.

---

Snart dags för träning.

---

Come on you fools



/Pelle P

Inga kommentarer: