onsdag 10 mars 2010

Slutspelsfest för alla... eller?

Morsning!

Solen skiner, snön smälter, fåglarna kvittrar.. livet känns bra..

Tror dessutom att det kan finnas en gud, fick tillbaks tentan jag skrev för ett tag sen med ett stort G på. Kände mer en lättnad än en glädje.. skumt.. men struntsamma.. jag klarade mig och det är det viktiga. Ny tenta på måndag, ska jag klara den krävs ett större mirakel.. wish me luck!

Drar snart iväg till fjällen, Björnrike, för lite rekreation med goda vänner.. skönt och kul ska det bli. Hoppas det är lika mycket finväder där som här..

-

Plasten går in i en ny fas i dagarna. Slutspelet börjar. Äntligen gäller varenda match allt. Alla matcher är betydelsefulla, visst matcherna är viktiga i serielunken med men ändå inte på samma sätt, men matcherna i slutspelet än ändå något annat än en div 5 match ute i valfri avkrok i vårat avlånga land.

I mina ögon känns alla matcherna ovissa.. alla kan slå alla... särskilt när det är slutspel och varje situation på planen är viktig.. det lag som är mest noggranna, kyliga och följer sin gameplan vinner..

Storvreta IBK möter IBK Dalen. Vreta valde förmodligen Dalen för att de har slagit dem otaligt gånger förut. Dalens spel i den senaste tv-matchen var inget som skrämde upp mig, tydligen inte heller tränare Forsman som valde de som motståndare utan att tveka. Intressant i detta möte är diskussionen kring vilka speldagar man ska spela.

Fyrishov var tydligen uppbokat på utsatt speldatum för den första kvartsfinalen. Man ville då från Vretas håll ändra till kommande dag men detta vägrade Dalen och angav som skäl för det att man skulle sakna två spelare som inte kunde komma från jobbet.

Det är kanske sant, men jag tror att det hela handlar om något annat, nämligen att Dalen inte tänker låta sig styras av något annat lag än de själva. Tror de tackade nej till det datumet lite på Pintji som man säger, just för att man inte vill låta nån köra med dem... men som sagt var det är bara mina tankar.. vad vet jag hur man tänker uppe i björkarnas stad.. en sak är säker och det är att Dalen är kända för att ha SSL:S längsta försäsonger och inget talar för att det ska bli på något annat sätt i år heller... men som sagt var alla matcherna i detta slutspel är öppna..

Capeiro möter Balrog. Rock n Roll Täby mot Micke Karlssons Balrog. Undrar om Capeiro lärt sig läxan eller om Balrog styr upp det hela? Klart intressant match... ingen klar vinnare här inte... Tror den här kvartsfinalserien kommer handla om D. Ramsin vs M. Karlsson.. den som vinner den kampen vinner kvartsfinalen..

Warberg - Helsingborg. Det här tror jag kommer bli en jämn historia där Warbergs rutin kommer avgöra.. Värvningen av Johan Andersson ser jag som lite utav en kupp.. Han är fantastiskt bra.. så fantastiskt bra att det kan räcka hela vägen till Globen...

Till sist har vi mötet mellan Gnägget - IBF Falun. Vilken kvartsfinal. Är det någon matchserie jag skulle vilja se alla matcherna i så är det den här. Oj vad det kommer bli åka av här. Pulsen stiger bara jag tänker på det. Fullt av vinnarskallar, både på planen och vid sidan om.. magkänslan säger mig att Falun vinner.. hjärnan, laguppställningarna och tabellen säger mig att AIK vinner.. detta är enligt mig den mest intressanta matchserien av de alla.. jag hoppas så innerligt att IBF Falun vinner och får gå vidare ett steg.. liksom ta ytterligare ett steg i utvecklingen.. det vore enormt roligt.. men det kommer bli tufft, mycket tufft.. nu måste man visa hjärta.. och hjärna.. lycka till tränare Brottman! Kör så det ryker!

--

För att återknyta till IBF Falun en kortis så är det tränare Brottmans sista säsong, mycket tråkigt för innebandyn och framförallt IBF Falun att tappa en sådan ledare med allt kunnande som den mannen har. Samtidigt tror jag det är bra för laget. Tror det behövs en ny röst. Kanske lite nya tankar och idéer.. tror att den kommande tränaren som ska ta över skutan redan finns i föreningen... nämligen i damlaget... men det är bara en gissning.. en tanke.. en fundering.. men bli inte förvånade om nästa års huvudtränare för IBF Faluns herrlag heter Andreas Lundmark.

--

Dagens låt, dagen till ära:

Dire Straits - Sailing to Philadelphia


På återseende

//Pelle

Inga kommentarer: