onsdag 17 mars 2010

Slashs liv är intressant minst sagt.. liksom slutspelet i innebandy..

Läser just nu Slash (Gitarristen i Guns N' Roses ) självbiografi. Mycket knark, JD, konflikter, gitarrspelande, låtskrivande men framförallt en intressant läsning för en som förmodligen aldrig någonsin kommer få uppleva livet som en äkta rockstar... känns även som man får en förståelse för att bandet splittrades och vad det berodde på.. och att vissa människor tänker mer på sig själv än andra..

Dock måste man komma ihåg att det här är Slash verision.. och det finns alltid två sidor av ett mynt.. glöm aldrig det..

läsvärd.. absolut...

Frågan är vad i läsväg man ska ta tag i nu.. Hypnotisören ligger bra till hands..

--

Storvreta slog Dalen.. men otroligt vad det satt långt inne. Men det spelar ingen roll så länge man vinner, 3 poäng är det som räknas.. ingen kommer komma ihåg hur man tog dessa tre pinnar om 10 år så kör på bara. Den röda maskinen är igång..

--

IBF Falun grejade minst en till hemmamatch genom vinsten mot AIK hemma. Otroligt roligt och bra för innebandyn i Dalarna. Enligt rapporter på plats så är Lill-Nisse i alldeles lagom perfekt slutspelsform med ett par interna uppgörelser (Eller rättare sagt snack) med Kim Nilsson... om AIK ska vinna den här matchserien gäller det att de håller huvudena kalla och fokuserar på innebandyn

När vi ändå är inne på innebandyn i Dalarna vll jag även passa på att gratulera KAIS Moras herrar till kvalplatsen uppåt. Kul att ett lirande lag som spelar en offensiv, rolig, publikvänlig innebandy belönas genom att man lyckas visa att man faktiskt kan vinna utan att backa hem och spela på motståndarnas misstag i 60 minuter.. innebandy är och ska alltid vara lirarnas sport..

FBC Uppsala lyckades inte riktigt ända vägen denna gång, bara o ta nya tag..

--

Mötte en tidigare lagkamrat från min tid i Hagunda på Stadium i Uppsala idag, Nisse Göthberg, han stod och flinade gömd bakom ett ställ med kläder när jag kom in. Skön kille som gör en hel del mål och krigar på för laget och som dessutom inte tvekar att lägga två fingrar i kors på planen vilket renderat ett par minuter på botbänken varje år.. alltid kul att surra innebandy med folk man känner och lirat med.

--

Lurar på om man ska dra sig ner till "hovet" som Fyrishov kallas i folkmun och se när Storvreta tar sig an Dalen i helgen.. kan bli en intressant match, helt klart.

Som ny tränare i Storvreta, om nu inte Stefan Forsman fortsätter, skulle jag vilja se Thomas Brottman.. lugn.. taktiskt smart.. erfarenhet av att vinna.. tror det skulle kunna bli succé..

--

Många spelar som förlänger kontrakten nu.. kul! Undrar vilka spelare av bra kaliber som byter klubb i år..

--

Fick ett erbjudande om att träna ett lag häromdagen.. skoj.. inspirerande.. ja.. men frågan är om jag är reda att lägga klubban på hyllan.. njae.. en kombination kanske kan funka.. spela och träna.. inte den bästa kombinationen.. men det kan funka... men har inte bestämt mig nåt om nästa år.. kanske blir en flytt igen.. vem vet..

--

Nu ska jag iväg och hjälpa min gode vän Svicke på hans träning med BBK:s flickjuniorer.. de där tjejerna imponerar mer och mer på mig för varje gång jag ser de spela.

--

Morsning

//Pelle

Inga kommentarer: