tisdag 2 mars 2010

Slutspelsdags inom kort...

Morsning!

Bevittnade en halvsömning tillställning på tv:n igår (Dalen - Helsingborg).. eller ja.. det var en rätt trist historia tills Dalen äntligen fattade att det var match..

Trodde på förhand på en jämn histora med hemmalagsvinst men icke sa nicke.. Helsingborg tog vara på varenda läge de fick i början.. vilket ledde till en enorm uppförsbacke målmässigt för Dalen.. men hemmalaget repade mod samtidigt som jag tycker att Helsingborg slutar spela innebandy.. vilket ledde till en jämnare match i slutet.

Tycker dock Helsingborg var bättre, de rullade boll på ett snyggt sätt och hittade varandra med direktpass i stort sett över hela banan.. sen har dem Kivilehto längst bak som gör vad han vill med bollen.. snacka om tekniskt geni.. hatten av.

Mest imponerad förutom av finnen vart jag av Marck Lundberg i Helsingborg, rund o go som en köttbulle.. men snabb som Usain Bolt och en vinnarskalle som Peter Forsberg. Han skulle jag vilja bilda backpar med. Inget snack.

---

Såg att Brottman börjat blogga. Riktigt kul läsning, mycket vettiga åsikter och dessutom verkar han vara djup och ha många tankar o idéer... kul att man får ta del av dem.

---

Själv ska jag iväg på träning om en liten stund. Känns underbart efter att ha suttit still en hel dag i skolan. Junisarna får se upp för idag kommer jag mosa på (som vanligt).

---

Örnsköldsvik IB herrar åker ur den nuvarande serien. Trist för laget och föreningen men jag är övertygad om att de kommer bli ett topplag i nya Div 1 och ganska omgående ta sig till Allsvenskan för att sedan sikta högre.

---

Snart dags för slutspel i SSL. Grymt kul. Alla matcher har betydelse och varje närkamp blir livsviktig. Alla skott följs att av ett sus i publiken. Spelarna, domarna, ledarna ja alla höjer sig alltid ett extra snäpp när det vankas slutspel. Sånt älskar jag.

Vinnare i år.. Storvreta.

//Pelle

Inga kommentarer: