lördag 13 mars 2010

Äntliten är det igång...

Hallå där!

Återigen en dag av strålande solsken och man kan inte låta bli att känna sig lite mer uppiggad med hjälp av solljusets krafter. Ljuset har en magisk kraft, undrar varför det är så?

Helgen består av tentaplugg med ett avbräck för säsongens och seriens sista match hemma i Grottan. Känns lite vemodigt, jag vill spela mera. Är inte nöjd med att det tar slut redan här och nu, jag vill spela mera.. undrar om de spelarna som spelar i högsta ligorna runt om i världen och varken får spela slutspel eller kvala känner likadant eller om de är nöjda?

Jag älskar de viktiga matcherna, de matcherna som verkligen gäller allt.. oavsett om man slåss för överlevnad eller om man slåss om att vinna en serie.. får någon slags extra taggning av det.. svårt att förklara.. eftersom jag vill vinna jämt.. kanske finns nån annan därute som bättre kan förklara känslan?

---

Igår drog slutspelet igång för både herrarna och damerna. Tänkte dela med mig av ett par korta reflektioner jag lurat på.

IKSU pissade (ursäkta uttrycket) på Övik med 17-2... vad hände där? Visserligen drog Övik på sig en femma, enligt deras hemsida var det en vanlig närkamp där övikerskan (undrar om Fredrik Lindström anser att det där är rätt svenska) var starkare.. ,men 17-2... det är inte ok för att vara ett slutspel i landets högsta serie. Tror dock att det var ett engånstillfälle och Murt får ordning på grejerna tillsammans med tjejerna, mitt hjärta klappar för Övik så jag vill så innerligt att det ska gå bra för dem. Bit ihop nu brudar och kör över Umebrudarna hemma på Skyttis i kommande möte.

I en annan del av Sverige så verkar Balrog ha haft lekstuga med IBF Falun, i alla fall om ser till siffrorna. 10-4 är inte ok. Har inte sett matchen eller hört något om den så jag väljer att inte kommentera den mer utförligt än att jag är övertygad om att IBF Falun kommer att resa sig.


--

Såg Capeiro - Balrog på tv igår. Halvtrökig match men livades upp av ett par saker

  • Binges svar på interjufrågorna i en av periodpauserna lös av ironi.. underbart!

  • Intervjun med Capeirospelaren som hade rakat bort halva muschen, vad hände där egentligen?

  • Capeiro spelade lojt och kom ingen riktig vart emellanåt men skärpte till sig när det som bäst behövdes, det är styrka det.

  • Coachen i Balrog tyckte under en timeout att laget skulle skjuta mer för målvakten på andra sidan tog ju inga bollar.. på andra sida stod landslagsmålvakten Daniel Ramsin..

  • Micke Karlsson fick en del stryk men hängde i alla fall in den snyggaste kassen, eller ja, framspelningen av David Blomberg är sjukt snygg vilket ledde till öppet mål för redan nämnde Karlsson, hatten av!

  • Spelare som imponerade på mig annars var Balrogs Staffan Jacobsson - vilket j-a draggskott karln har. Ut i skogen och jaga svin med dig! En träff så ligger de där. Hagberg och Svensson imponerade mest i Täby. Svensson för sitt steg och teknik och Hagberg för sin målfarlighet och sitt spelsinne.

Den här matchserien är långt ifrån klar. Det tror jag alla inblandade är medvetna om. Tror Balrog vinner nästa hemma.

Gnägget mötte IBF Falun i den matchserien som jag anser vara intressantast att följa. IBF Falun fick se sig besegrade. Enligt mina scouter på plats så hade inte Rehn i kassen någon vidare dag. Han måste spela på topp för att man ska vinna mot ett såpass bra lag som AIK. Som för övrigt hade Emanuel Antener på bänken till största delen i denna match, här pratar vi om en spelare som i princip skulle gå in i vilken första eller andra line i valfritt lag i SSL. Vad säger man, världsklass på AIK:s trupp.

---

Nu måste jag återgå till studierna.

Hejsvejs

//Pelle

Inga kommentarer: