måndag 15 mars 2010

Slutspelet går in i fas 2.. jag går in i ny delkurs.. alla rör vi oss framåt..

Skrev tenta idag, gick nog sådär.. men kommer man ouppvärmd till match så är chansen inte särskilt trolig att du vinner heller.. livet går vidare, bara o bita ihop och kriga på.. livet är så mycket mer än studier..

--

Ikväll fortsätter slutspelet.. kul! Helsingborg tar sig an Warberg på televisionen. Tror inte Kimmo gör fem kassar ikväll igen.. men å andra sidan.. varför inte? Allt han kan hända i plastens värld!

Lycka till, bägge lagen!

IBF Falun möter Gnägget.. det ryktas om utsålt i FK Arena, jag är inte förvånad. Hoppas innerligt att Falun tar en vinst.. vilket jag också tror man gör..

Lycka till... IBF Falun..

--

Som trogen djurgårdare känns livet med mitt lag lättare än på många år. Varken i fotbollen eller hockeyn har vi rosat marknaden sen Källström härskade på mittfältet och Micke Johansson centrade i hockeyn.. men nu.. nu tror jag att det är nåt bra på gång.. framförallt i hockeyn.. har en bra känsla inför årets slutspel.. att man valde Kaffetramparna från Gävle visar bara på att man inte räds utmaningar.. man vet att man måste slå bra lag för att gå hela vägen.. så varför inte möta ett formtoppat Brynäs.. då får man svar direkt om man har det som krävs för att gå hela vägen.. eller om man har ett lag för framtiden..

Lycka till laget i mitt hjärta Djurgården!

--

Fick senaste numret av IB magget idag, visste inte ens att jag prenumererade på den men tack ändå, räknade till 27 sidor reklam.. i en tidning på 80 sidor.. läste klart den på 20 min.. säger inget mer om det..

Saknar konkurrensen från en annan blaska om vår älskade sport.. lite som Expressen vs Aftonbladet.. då kanske man skulle kunna ställa lite krav på innehållet..

Fast å andra sidan är nog blaskan mer riktad mot kidsen än för oss äldre.. vad vet jag..

--

Gjorde en oerhört korkad grej på matchen senast. Efter min tredje indian för dagen som motståndarna gjorde mål på så lednsade jag ur på mig själv och tyvärr fick min klubba lida då jag slog av den på sargen.. tvärs av.. oerhört korkat av flera orsaker.

1, Jag var lagkapten - en sådan ska föregå med gott exempel och vara ett föredömme för de yngre spelarna som tittar på represenationslaget inte slå sönder klubban mot sargen och öppet visa sin frustration.

2, Klubban var svindyr - jag är student.

3, Laget kunde drabbats av en utvisning pga av mitt enskila beteende och det är aldrig ok. Hade dock en fantastisk tur som inte åkte ut... hur nu det inte kunde hända har jag inget svar på..

Det enda positiva var att jag fick ge bort delarna av klubban till en liten kille som undrade vad jag skulle göra med den. Hann dock aldrig säga att han skulle fått den mot villkoret att aldrig göra om samma sak.. det ångrar jag idag..

Säsongen är slut för min del. Trist, jag är sugen på mer.. har inte fått nog. Fick återigen en nytändning när jag för miljonte gången bytte klubb.. klubbhora.. javisst.. men jag måste ha inspiration och en kick för att kunna prestera.. att bara lira och lunka på är inte min grej.. jag vill ha nya utmaningar och något som sporrar mig..

Vilka jag spelar med nästa år? Ingen aning.. vet inte ens vart jag kommer bo..

--

Har fått äran att vara med och träna BBK:s flickjunior lag tillsammans med min läromästare Svicke. Otroligt kul och inspirerande. Där finns det talang i massor, på alla positioner i laget.

En av de tjejer som spelar i BBK:s frlickjuniorlag vart omnämnd i Maggets ranking av Sveriges bästa talangar både bland pojkar och flickor. Som målvakt blev Jennifer Gräll rankad som nr 7 av ALLA sveriges talanger.. dessutom den bästa målvakten både på kill och tjej sidan..

Där har vi comming girl.. var så säkra.. bara

Nu väntar det mat och sen plast på tv..

På återseende..

//Pelle

1 kommentar:

jennifer gräll sa...

haha, nä men tackar ;)