söndag 7 december 2008

17 - 2 vad f-n säger man..

Morsning!

Var ett tag sen jag skrev nåt här. Har vare sig haft tid eller nåt vettigt att skriva om. Har egentligen inget vettigt att skriva om nu heller men kände att alla ni trogna läsare var värda ett inlägg.

Var till Uppsala i helgen. Hälsade på en god vän, åt jättegod mat, surrade en massa strunt och avslutade kvällen med att spela pingis i källarn på huset han bor i. Måste medge att jag längtar "hem" efter sådanna här kvällar. När man flyttat runt en del som jag har gjort så tappar man kontakten med många vänner som man tidigare hade kontakt med dagligen. När jag reser till Uppsala försöker jag alltid träffa två tre kompisar varje gång för att hålla kontakten. Skulle vilja hinna med att träffa 30-40 kompisar varje gång jag är hemma men tiden räcker inte till. Tyvärr är det så rätt ofta nu att just tiden inte räcker till. Känns som man lever i en liten bubbla här i Falun, man sover, äter går i skolan, pluggar och tränar. Så ser veckorna ut och jag måste medge att jag börja ledsna på det nu. Det är tur att det är jul snart så man får komma hem.

En av anledningarna till att jag åkte ner till Uppsala var för att jag skulle spela match. Mitt gamla lag Hagunda stod på andra sidan och jag visste på förhand att det skulle bli en tuff match, men inte så tuff som det skulle visa sig att det skulle bli. Vi blev förnedrade med 17-2. Jag ni läste rätt... 17 j-a - 2. Trots att klockan är över midnatt är jag fortfarande skitförbannad. Kommer inte kommentera matchen närmare men jag är långt ifrån nöjd just nu.

Min irritation sprider sig till andra saker med, exempelvis är det snöslask ute.. hatar är ett starkt ord men jag hatar verkligen snöslask. Det är bland det värsta som finns. Allra helst när det varit slaskigt ett tag och när det sen fryser på. Ja ni vet själva hur det är..

Jag hoppas vekligen att morgondagen blir en bra dag. Jag hoppas verkligen det.

Nu ska jag titta på en dvd kopia av mår förra hemmamatch mot Loke som vi faktiskt vann med 6-5 i sudden. Kanske blir jag lite gladare av det, vem vet!

Nu vet ni i alla fall att bloggen lever och jag likaså..

God natt!

//Pelle

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Pelle.. Halkade in på din blogg, kul läsning! 18-2, va fan hände?? Kanske syns på juldan!

Anonym sa...

Tjena Emrik! Jadu, om jag det visste. Vi var riktigt usla. Hagunda var riktigt bra och effektiva. Ruskigt pinsamt eftersom jag spelade med Hagunda ifjol. Hoppas jag aldrig behöver uppleva samma skit igen. Lirar du nån plast nuförtiden då?

Anonym sa...

17 -2 Dags och lägga klubban på is nu...
/AZ

Anonym sa...

Hehe.. kan förstå det! Hur går skolan? Jag lirar i Succé iår, ett div3 lag i linköping. ligger 3:a i serien nu så det rullar väl på. Får se var jag lirar nästa säsong men nått högre blir det, tänkte ta ett sabbatsår från plugget så man kan satsa lite :p