söndag 14 december 2008

Söndagsblogg!

Morsning!

Söndag förmiddag och snart dags för match. Nu tänker jag inte på att Sverige spelar Vm-final mot Finland senare i eftermiddag utan på att jag själv har match nästan samtidigt som finalens spelas. Det e för dåligt.

Såg Sverige spela igår. Det såg stundtals slarvigt nonchalant men framförallt tyckte jag de saknade bolltempo. Hoppas det blir bättre idag. Dock ska Schweiz ha en eloge. De spelar efter sina förutsättningar och gör det bra. Backar hem, går på kontring.

Hur ska då Sverige rå på finland med alla dessa skador som råder i laget? Såg på en annan bloggares sida där hon föreslog sin uppställning på tre formatione inför gårdagens match. Hon hade inte med vare sig Helgesson eller "Nisse". Gissar på att hon inte gillar Falun av nån anledning. Jag tyckte att dessa två spelare tillsammans med Daniel Gillek tillhörde de bättre igår. Trist att de inte fick så mycket istid. Hoppas att gillek är frisk idag och att den här linen får spela mycket. Dessutom hoppas jag att Daniel Ramsin får stå i finalen. Visst Sjögren är bra men hallå det är ju Ramsin vi pratar om. Han som kan agera mur när det som allra bäst behövs, vilket jag kan lova att det kommer behövas när Mika Kohonen och co står på andra sidan.

--

Idag kommer Öviks damer ner för att möta Lunkens damer (dvs IBF Falun) i en stenhård match. Jag har sedan länge planerat att se denna match med mitt gamla lags damer men tyvärr så krockar det denna gång precis som ifjol. Lycka till "Lidas", Stina och Murt =) Håller tummarna för er! Kör hårt!

Nu är det dags för lunch. Sen bär det iväg till Borlänge, ska packa ner skyddsvästen och se till så jag har klubban nära tillhands hela resan. Man vet aldrig vad som händer när man rullar in vid rondellen.

Morsning

//Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så surt att förlora i sudden, är bara till att gratulera finnarna.. tyvärr ;/

Anonym sa...

Såg bara sista 10 min då jag själv spelade match. Onödiga utvisningar, allra helst Eskelinens.. borde kunna visa upp mer rutin och kyla än vad som gjordes. Finnarna var bättre av det jag såg. Så grattis Finland.

Kul att se att det finns fler i-b bloggar i Dalarna!

//Pelle