onsdag 10 december 2008

Innebandy VM, jippie!

Den här veckan är det ett fullspäckat schema som gäller. Äntligen har vi börjat med bollsporter på idrotten, det innebär att man för en gångsskull har någontign gratis som man inte behöver slita hund med. Första gången sedan förra hösten det händer. Har dock en omtenta jag ska kriga med samtidigt så att det blir lugnt nu innan jul är bara att glömma.

Ska iväg och träna om en stund. I och med att Frallan slutade och gick tillbaks till IBF Falun står nu jag och T.B utan skjuts. Detta har tränaren löst på så vis att han både hämtar och lämnar oss inför och efter varje träning. Det blir nog ett julkort och coach i år som tack!

Har funderat kring matchen i helgen, finns inte så mycket att säga mer än att det hade vart kul att möta Hagunda med ordinarie lag. Tveksamt om vi skulle rå på dem men de skulle i alla fall fått kämpa om segern till skillnad mot i helgen. Hagunda har ett par duktiga unga killar som kommer spela Elitserien om ett par år om de själva bara är villiga att lägga ned tiden och träningen som krävs för det.

Vi har även en kille i vårat lag som är en man för SSL, om han bara fortsätter träna och ta innebandyn seriöst har han alla förutsättningar för att spela i högsta ligan i Sverige. Det jag har sett av honom i år gör mig övertygad om detta, Vem det är? Det kan jag inte säga för då skulle han blir för kaxig =)

Sverige ångar på i VM i innebandy. Förstår inte att folk orkar kritisera landslaget som det sämsta genom tiderna. Vad är det frågan om? Visst de ställde själva till det genom att förlora mot ett lag som de normalt ska kunna avärda relativt enkelt enligt mig ett par dagar innan VM började. Men jag tror nog att Sverige står där med guldmedlajerna runt halsen i slutändan. Det finns ett par vinnarskallar i laget som knappast kommer att lägga sig frivilligt. Så alla ni som har naegativa åsikter om landslaget borde avvakta ett tag till med sina sågningar. Dock så blir alla andra lag bättre och bättre för varje år, det är naturligt. Men att Sverige skulle vara sämre.. no way.

Just nu väntar jag på att makaronipuddingen ska bli klar i ugnen. Ska bli gott som tusan! Efter det blir det en stunds studerande för att sedan fara på träning. Ska bli kul att träffa grabbarna igen, särskilt vår glädjespridare Stenne. Han blir man glad bara man ser han! Det är inte alla människor som har den karisman.

Morsning!

//Pelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att du äntligen förstått min storhet, det tog ju bara sisådär 5-6 månader, men ändå, det är stort!:)
Men som jag lovade så ska du få din daim idag iaf, har redan lagt ner den i väskan, ska bli gott när vi delar broderligt på den :) // Stenne

Anonym sa...

Jag har följt din blogg en längre tid nu och har sett er spela någon match, men jag undrar om du inte menar eran målvakt, nr 22 som SSL spelare? Jag skulle verkligen vilja ha han brevid i Täby / Capeiro med mig, tror vi hade varit sveriges bästa målvaktspar. Våran tränare som du känner tipsade mig om honom och jag kan bara hålla med, ni har tur i IBF Borlänge som har en sådan kille i laget.

sen vill jag bara tacka för att du tror på oss här i tjeckien!
/ #1 Ramsin