torsdag 30 oktober 2008

Som en innebandyboll kommer jag tillbaks till dig!

Tjena,

Den senaste tiden har ägnats åt studier, det är tentatider. Därav inte så många inlägg på slutet. Kommer ett kort här, eller som Limmet skulle kallat det - En attackblogg!

I helgen är det visst landslagsamling och lite matcher. Kul för dem som ska lira men oss i publiken då? Vad jag vet så sänds inte någon av matcherna på televisionen, eller har jag fel? Hur kul är det att följa matcherna via internet och resultatrapporteringar? Passar på det för egen del, valfritt för er övriga. Det är för dåligt som en av våra målvakter skulle sagt.

Kommer aldrig att bli nån "hype" kring landslaget så länge man inte kan se dem spela. Innebandyns landslag kommer aldrig bli större än fotbollens och hockeyns och inte ens nära om matcherna aldrig sänds på tv. Det är ett konstaterande.

Dock tror jag att inom 10-15 år så kommer inenbandyn blivit större och starkare med framförallt heltidsanställda spelare och tränare. Det är dit innebandyn måste sikta annars kommer vi för alltid att bli jämförda med andra valfria korpsporter och få leva med kommentarer som "Vad ska di göra efter att vi värmt upp?" när man säger att man ska spela innebandy...

Dock tycker jag att den sistnämnda kommentaren är rätt rolig trots att det är ett hån mot den sport jag älskar! Humor.. underbart!

Nu ska jag åter till böckernas värld, sen i helgen blir det en cruise med grabbarna för att ladda batterierna inför kommande kurser!

Nu höll jag på att glömma en sak, en rätt viktig sak.. nämligen att SPURS äntligen vaknat till liv! Att hämta in ett 2-4 underläge mot Arsenal är inte bara bra, det är hur bra som helst! Jag är lycklig över ett kryss mot Arsenal 7 dgr i veckan. Får man höra nåt om att Arsenal är bättre tar man bara upp fotbollslektionen de utsattes för av Spurs förra året..

Om Rödknoppen är rätt man att leda laget låter jag vara osagt för nu, men han har onekligen fått en kanonersstart i sin nya klubb!

Come on you Spurs!

//Pelle

1 kommentar:

Anonym sa...

Innebandyn är ljusår efter andra större sporter men en sak kan våra fina landslagshjältar... Spela divor. vilka tror dom att dom är när allianshallen är full med kids som vill se sina "idoler" (eller vad dom nu är) och så dyker dom inte upp för dom är slitna... ojojoj stackare orkar dom inte äns komma dit och lägga några straffar dra några slaggare och skriva sina viktiga namn till småttingarna. Vilka tror dom att dom är engelska fotbollslandslaget med media bojkott. Nej fy fan börja med en riktig sport pelle. Nu ska jag själv ladda för min första tröning med söderö innebandy på onsdag ;) hejan