fredag 3 oktober 2008

Oh härliga fredag...

Morsning!

Äntligen fredag, känner ni också så? Veckan är till ända. Man kan slappna av och njuta av två dagars ledighet. Jag kan känna att fredagseftermiddagen är nästan bättre än hela lördagen bara för att man har känslan i kroppen av man har hela 2 dagars ledighet framför sig.. om det nu inte vore som så att man pluggade till idrottslärare.. för då består dygnet av 36 timmar.. våra lärare verkar tro det i alla fall med tanke på alla uppgifter de kastar på oss. Nog talat om den saken. Det är ju åndå fredag och eftermiddag så nu passar i alla jag på att njuta en liten stund.

Drar hemåt i helgen. Ska jobba en sväng på HG. Mssar därmed matchen mot Norrby hemma. Känns lite trist då vekcnas träningar har vart glödheta. Många spelare har lyft sig och alla krigar på. Tror Norrby kommer få käka grus idag (läs de kommer få stryk). Från och med nu kommer det inte lätt att komma till "Lilla Chicago" och Maserhallen och sno poäng av oss var så säkra! Lycka till ikväll pojkar! Tippar vinst med 8-5. Vi gillar att göra mål men också att släppa in lite mål. Men hej, vad tusan det är ju mål publiken vill se, inte sant? Och ingen publik = Inte lika kul. Så är det med det.

Igår kom ett stort paket med posten till mig, innehållande två splittenya stickor av märket Fat Pipe. Blev som barn på nytt. Innerst inne visste jag att min era med Fat Pippe inte var förbi. Jag är sjukt glad, lite som ett barn på julafton ni vet..

Har fått lite pikningar i laget om att bloggen uppdateras för sällan, ska försöka hinna med att uppdatera lite oftare men som sagt var dygnet innehåller bara 24 h... inte 36 om nu nån lärare på högskolan Dalarna läser det här.

Spurs går grus.. ungefär som vanligt varje år i början. Jag ägnar mycket tid åt att klura på varför det går som det går. Verkar inte spela någon roll vilka spelare man har eller vem som tränar laget det går bara grus ändå. Undrars just vad man kan hitta på?

Mitt förslag är att ta in Jurgen Klinnsman som coach. Han kan klubben då han frälst oss sen tidigare. Sen måste man ge laget en chans att spela ihop sig. Inte hålla på att byta spelare och spelsystem stup i kvarten. Ge saker lite tid. Dock är jag just nu väldigt fundersam till att man veckan innan seriepremiären slog Roma (Med Spotti i laget) med hela 6-0 för att sedan i ligan.. förlora mot...ja.. skitsaksamma... mot skitlag helt enkelt. Det är inte roligt nu. Nog talat om PL för denna gång.

Mitt andra favoritlag har däremot öppnat sässongen bra enligt mig. Djurgården hockey verkar ha fått en bra mix av gammalt och ungt och de verkar ha en spelidé som alla i laget har förstått och underkastat sig. Mycket kul att följa resultaten på text tv, ja vad tror ni, tror ni verkligen att jag har råd med canal +. Det får bli när jag blir stor och har ett riktigt jobb och tjänar pengar. Typ om 5 år eller nåt.. då är jag äver 30.. tungt.. nej nu skiter jag i det här. Som sagt var det är fredag eftermiddag, den bästa tiden på veckan. Passa på och njut!

Morsning korsning och trevligt helg!

Pelle

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja pellepop!
Visst är det kung med läraryrket :)
Hoppas du får en bra helg och jobba inte ihjäl dig nu.
C ya // Aslan