fredag 24 oktober 2008

The end of the week...

Morsning!

Äntligen fredag, känner inte ni också så? Nu har man hela två (2) dagar på sig att vila innan nästa vecka drar igång igen, då väntar en härlig tenta i slutet av veckan men även en spännande föreläsning med Rolf Wirhed i början av veckan, vet ni vem det är? Om inte kika in här eller läs om föreläsningen här. Den är öppen för alla som jag förstått det så kika förbi om ni är intresserade.

Kan som så mycket att jag längtar tills jag börja jobba, dels så slipper man jobba sena kvällar och helger (ja kanske inte de första 2 åren men sedan) dels så slipper man känna av stressen och pressen det innebär att plugga med alla redovisningar, examinationer och tentor. Jag längtar!

--

Falun har en spelare med i landslagstruppen, Andreas Johansson. Riktigt roligt för "Nisse" att han är med, jag tror och hoppas att han finns med i den slutliga VM-truppen. Mattias Helgesson var inte uttagen denna gång, men han är garanterat med i diskussionerna om en plats. Inte riktigt lika het hittils i årets serie men å andra sidan har Falun blandat och gett en del. Tror dock att om "Helge" hittar fjolårets form så är han mer eller mindre given i VM-truppen.

Falun lirar för övrigt hemma mot Helsingborg på fredag, ska bli kul att se matchen i matchen mellan Alexander Nede och Andreas Johansson. Gillar när två spelare som vill vinna till varje pris möts, då kan vad som helst hända och inte hända.. om ni förstår vad jag menar.

--

Att landslagsspelare blev erbjudna kaffepengar för att spela ett VM är skandal. Att sedan hota med bestraffningar till höger och vänster för de spelare som eventuellt skulle tacka nej är enbart pinsamt. Innebandyn idag är ingen sport med särskilt många heltidsproffs i Sverige vilket innebär att man som spelare på Elit-nivå dels jobbar oftast 40 timmars veckor och sedan på det tränar 6-8 h/v plus matcher. Som ni förstår så går det åt lite tid till att vara innebandyspelare på Elit-nivå. Det innebär att den största inkomsten kommer från arbetet och inte innebandyn. Att då erbjuda en dagslön under VM som skulle innebära en ekonomisk förlust för spelarna, som i sin tur har en familj att försörja, är självklart oacepptabelt. Det förstår väl alla normalt funtade människor utom de människorna som bestämmer i just denna fråga.

Nu har de i alla fall insett att Sverige kanske skulle blivit tvugna och skicka ett "B-lag" till VM om de stod på sig gällande ersättiningen. Så nu är problemet löst och spelarna får det arvodet de önskat. Nu önskar jag mig ett VM guld, får se om det blir verklighet eller inte.

---

Imorgon har vi match borta mot Norrby. Vet ingenting om dem mer än att de spelar i vår serie. Kul med bortamatch, åka buss, lira kort och umgås med grabbarna är aldrig fel. Dock blir det nog en del plugg imorn då jag ligger efter i läsningen inför tentan. Men att trycka dit "Z" och "Stenne" på pokern skulle sitta bra fint det med. Hur det går i pokern, läsandet och inte minst matchen får ni läsa mer om imorgon.

Nu ska jag fortsätta njuta av fredagen. Hörs o syns!

//Pelle

Inga kommentarer: