torsdag 25 september 2008

Lagfest, loose och lite publicitet!

Morsning!

Får börja med att be om ursäkt för den hittils mindre bra uppdateringen på bloggen. tiden är knapp i mitt liv men nu äntligen. Den här veckan har vart extremt hektiskt. Det har vart dugga i oreintering både en teoretiks och praktisk (Kan man säga så?) och imorn har jag tenta på fysiologi. Den kan gå hur som helst, som tur är så är den uppdelad i 3 delar. Man kan alltså bli g på olika delar så mitt mål imorn är att bli G på minst två delar. Det vore kung!

Innebandyn då. Jodå den flyter på sakta men säkert. Vi i Borlänge IBF förlorade seriepremiären hemma mot mitt gamla lag Hagunda IF. Det var inget snack om saken. Hagunda hade lekis med oss stundtals och det kommer inte hända när vi kommer till Allianshallen för returmöte det kan jag lova. Vi spelade inte som ett lag, vi tappade bollar på mittplan (Dödssynd enligt mig), tappade markeringar, de fick i princip göra som de ville. Vi var ständiga tvåor på bollen. Grattis till Hagunda IF som förmodligen spelar i div 1 nästa sässong till en klart rättvis seger.

Vad kan man säga om oss i hemmalaget då. Ja till att börja med så måste vi lära oss att vårda bollen när vi har den och inte slarva. Att ha bollen inom laget och slippa jaga är otroligt viktigt, varenda byta bör ske med bollen i laget så man hela tiden får börja med boll när man kommer in. För mig är det viktigt i alla fall. Anledningen till att vi släpper in en massa mål bakåt handlar om att vi inte håller ihop laget, våra motståndare fick härja på för stora ytor.

Bara bryta ihop och komma igen. Det är ju det som är så härligt, för på lördag är det ny match och nya utmaningar. Då kan man glömma det som varit och bara göra saker man gjorde mindre bra tidigare BÄTTRE. Aston kommer att få sota för vår premiärtorsk. Var så säkra.

Ikväll är det träning. Känner mig riktigt motiverad.

--

Efter helgens match fick vi nya killar vara med om en så kallad "inkilning". För er som inte vet vad det innebär så handlar det om att de nya killarna utsätts för diverse practical jokes av de andra i laget. KOmmer inte gå in på några detaljer men kan säga som såhär att vi efter matchen fick ta på oss våra träningsoveraller och stripades ihop två och två och sen fick vi springa.. springa.. springa och åter springa..

Kvällen var riktigt rolig och helt klart är det ett skönt gäng man lirar med!

Nog talat om den saken för nu.

--

På bara en kort tid har man figurerat på diverse hemsidor. Bland annat på Upplands innebandyförbunds hemsida som skrev om vinsten för Hagunda.

http://www.innebandy.se/templates/page____107048.aspx

Men den stora grejen, eller stor och stor är att jag blivit tillfrågad av www.svenskafans.se att sitta med i en expertpanel och tycka till om allt som rör innebandyn i och utanför Sverige. Varför just jag fått denna förfrågan vet jag inte men jag har i vilket fall som helst valt att tacka ja.
Det här med att få tycka och säga vad jag vill tror jag kan skapa en hel del debatt, vilket jag hoppas kunna göra. Dock har jag såhär i början valt att gå ut lite försiktigt.

Tanken är att jag får ett par frågor från innebandyredaktionen som jag svarar på. Den första omgånen frågor jag besvarat går att läsa här: http://www.svenskafans.com/innebandy/artikel.asp?id=256293

Nu är det dags för middag, korv och makaroner. Sen bär det av till träning. Kan bli lite tentaplugg inför morgondagen med lite senare eller så skiter jag i det och hoppas att allt jag läst hittils räcker.

Morsning korsning!

Pelle

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul brorsan! Lillpysen blir expert. Inte dåligt!
JP